|
|
|
|---|---|
| Hej jg har en Bmw 325ic 93 har jag vanos på den om jag har hur kollar jag det? | |
|
jepp det har du. ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
du ser unfer huven =) svårt att förklara hur... hmmz.. vete fan va alla delar heter ;) titta på min bild här: Länk det går inte missa den. silvriga saken som sitter på framsidan av plastkåpan till cylindrarna...hehe... hoppas du fattar.. lycka till ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
-RW- |
kom inte Vanos redan 92. |
Boppers_ |
vad är vanos? |
|
variabla insugstider. eller har jag blandat ihop det med valvetronic nu? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Men min är inte så där buklat där frame på den där silvriga saken, fast den är 93 och helt säker på det. | |
|
Power billy: Om du har en 93:a så har du enkelvanos i din motor. Har en brossa som har en 93:a 325 och den har nämligen fått vanos enheten utbytt. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
| Jag förstår inte vad du menade med utbytt, är det något som man kan göra eller köpa till eller så? vart kan man göra det och vad kostar det? | |
|
man kan göra en gämförelse med ex vis en motor som har antingen en eller två kamaxlar.. man kan byta ut kammen vid behov men går inte att eftermontera ytterligare en kam om man bara har en kamaxel från början.. det finns tre alternativ.. ingen vanos, en vanos eller dubbla vanos.. hela toppen är gjord för detta så ska man ändra nånting med det så får man byta hela toppen mm.. skulle då vanosen gå sönder så går den att skruva loss och ersätta med en ny.. ganska jobbigt då kamkjedjorna måste av.. lite knepig förklaring kanske men hoppas du har fått en lite bättre aning om hur det funkar.. _________________ who dares wins... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.