|
|
|
|---|---|
| Hej jag har alltid fått höra av kompisar att bmw är så himla dyrt. men nu har jag kollat upp försäkringar och det skiljer inte mycket. men det jag undrar är huruvida service och reparationer är dyrare eller billigare mot andra märken. är spekulant på en 318ti compact eller 320i | |
|
Om du skruvar själv kommer du undan ganska billigt. BMW´s reservdelspriser är inte speciellt blodiga (med vissa undantag). Ofta "billigare" än tex mekonomen. Länk kan ge dig en fingervisning om reservdelspriserna, de har juste prylar och ligger ett snäpp under BMW i pris. Lycka till med köpet ;-) /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Bmw är lite dyare än te.x volvo,men de kan man ju förstå...:) Ofta brukar "stölden" på försäkringen vara dyare på bmw eftersom dom är ganska stöldbejärliga..!! |
|
|
Service och reservdelar verkar vara betydligt dyrare på Volvo än på en BMW om man jämför nyare årsmodeller. När jag hade min 528iA E39 så jämförde jag med en Volvo S80 2,9 och BMW'n var billigare att äga på alla punkter. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Min milkostnad är 16,7 kr/mil senaste 4500 milen. Billigt! ALLT du kan tänka dig är medräknat! Även tvättsvampar. |
|
| Oj ok.. tack så mycket!!! jag ska tänka över det absolut!! | |
|
>>Stavros Räknat allt utom värdeminskningen....då är du uppe i 40:-/mil....MINST! //Marin |
|
|
Marin: Kostnaden räknas ju på inköpspris, ålder och antal mil per år. Du har ju en nio år yngre bil klart det blir dyrare - Trots det tror jag du har räknat fel. Min 330 -01 kostar mig 36kr/mil inkl soppa. www.konsumentverket.se har verktyg för att räkna ut kostnaden, för er som undrar alltså. BMW är inte så himla mycket dyrare nuförtiden tycker jag. Motsv. Volvo S60 med ung. utrustning och motorstyrka var faktiskt dyrare... och då är väl inte valet så svårt ;-) |
|
|
Glömde: med värdeminskningen inräknad! -Essen- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.