AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
860

Imma på rutan, trasigt värmepaket.

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har problem med imma på den vänsta sidan av framrutan (ej högra). En liten svag glykoldoft sprider sig också i kupen när värmen kommer. Antager att värmepaketet har sprungit läck. Sitter det två stycken i min? Är det svårt att byta? Tips och tricks mottages tacksamt!

Mvh.Patric
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej, Att grotta sig in till värmepaketet är en ganska omfattande övning. Det är dock ganska osannolikt att värmeelementen går sönder, (och -Ja du har två stycken).
Titta först att du inte har något läckage i motorrummet. Glykolånga kan leta sig in i friskluftsintaget så man luras att tro att det kommer från värmepaketet. Titta sedan där slangarna går in i torpedväggen och kontrollera att det inte sipprar vatten i slangskarvarna. (vattnet kan leta sig in på utsidan av rören). Ev kan det läcka i skarven där rören går in i värmeelement (rören har en plastfläns som sitter med 2 skruvar och tätas med en o-ring). PS.Jag kan maila dig en bild på E34:ans paket som är snarlikt. God jakt!
va
102
valles
525 tds Touring -92
>>>powertoy!,,skall ge mig på att rota i värmepaketet,,undra om du kan va vänlig o maila mig "sprängskiss" till den!! Det verka på inläget innan att du kanske har en sådan!! Tack på förhand!!

zi
26
zico

320i-95
Tja

Testa med att byta Cupéfiltret..
Pr
59
Prm2
735-87
Kolla denna länk om värmepaketet.

Länk

/per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.