|
|
|
|---|---|
|
Har problem med imma på den vänsta sidan av framrutan (ej högra). En liten svag glykoldoft sprider sig också i kupen när värmen kommer. Antager att värmepaketet har sprungit läck. Sitter det två stycken i min? Är det svårt att byta? Tips och tricks mottages tacksamt! Mvh.Patric | |
|
Hej, Att grotta sig in till värmepaketet är en ganska omfattande övning. Det är dock ganska osannolikt att värmeelementen går sönder, (och -Ja du har två stycken). Titta först att du inte har något läckage i motorrummet. Glykolånga kan leta sig in i friskluftsintaget så man luras att tro att det kommer från värmepaketet. Titta sedan där slangarna går in i torpedväggen och kontrollera att det inte sipprar vatten i slangskarvarna. (vattnet kan leta sig in på utsidan av rören). Ev kan det läcka i skarven där rören går in i värmeelement (rören har en plastfläns som sitter med 2 skruvar och tätas med en o-ring). PS.Jag kan maila dig en bild på E34:ans paket som är snarlikt. God jakt! |
|
|
>>>powertoy!,,skall ge mig på att rota i värmepaketet,,undra om du kan va vänlig o maila mig "sprängskiss" till den!! Det verka på inläget innan att du kanske har en sådan!! Tack på förhand!! |
|
|
Tja Testa med att byta Cupéfiltret.. |
|
|
Kolla denna länk om värmepaketet. Länk /per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.