AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
594

Förfrågan till försäkringsbolag!

Gemini__
Hejsan!

Söker efter en sida på nätet som underlättar vid val av olika försäkringsbolag. Använde en sådan sida en gång i tiden. Jag hittar ingen som är lika omfattande nu...Man skriver bara in de nödvändigaste uppgifterna, sedan skickas infon till ett antal försäkringsbolag. Som sedan svarar(förhoppningsvis) på din förfrågan, och skickar en offert.

Sedan är det bara att ringa upp å snacka ner kostnaderna ordentligt =) Men just nu vill jag bara snabbt få reda på de olika prisskillnaderna, företagen emellan.

Någon som har något tips...

Tack på förhand!

Mvh:
Thomas
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Länk
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

När Jag fick en premiehöjning i våras så hittade jag denna sida Länk .
Eftersom jag har en importerad 525:a så kunde inte försäkringsbolagens "automatsvar" svara på min förfrågan, så jag tänke att det var bara att ringa rint själv. Lät det vara några dagar, och en kväll ringde en mycket trevlig kille ifrån Insplanet. Han hade kollat på min förfågan och ringt runt!!!
Min "nya" premie hos TH skulle bli 7820kr/år (ifrån 4750kr/år). Han frågade Salus-Ansvar och idag betalar jag ca5500kr/år(33år,helförs,full bonus,2500mil,eget garage,5000kr i självrisk.) Sen kräver dom ju inte larm,imob.,märkta rutor osv (Har ju det ändå iofs). Jag fick alltså BRA hjälp tycker jag!!
Nu bävar jag (med tanke på tidigare inlägg) att premien höjs till våren. :-(( Får vänta och se.

Lycka till!!

Östersund 525i-91

Insplanet var en bra tjänst, de har lagt ned nu dock tror jag....trist.

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.