|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det ska sitta någon packning mellan oljepump och blocket på en m20. Det känns lite skumt om det inte ska va nån packning, det är väl tryck där i mellan? -Fredrik | |
|
Ingen packning skall det vara.. Hade inte det på min 2.7L M20 motor.. Bricka pumpen så får du högre tryck...slipper lite tickande ljud från motorn då!! Bengan |
|
|
Är det knepigt att bricka pumpen. Hur gör man kortfattat? hur tjock bricka ska man ha? |
|
|
Brickan skall vara 4mm.... Mycket lätt att montera dit den.. Lycka til!! bengan |
|
|
Var exakt lägger man brickan? HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
|
Finns bara ett ställe att lägga brickan på.. Ta bort låsringen så kommer orginalbrickan ut med hjälp av fjädern. Sen lääger du tillbaka fjädern och i sin tur den 4mm brickan som skall öka trycket. Avsluta med att lägga dit orgianlbricka och låsringen. Läg ditt en NY oring oxå,annars kanske det börjar läcka lite olja där. Det gjorde det för mig,men min oring var lite trasig o torr.. Lycka till // Bengan |
|
|
Tack för en mycket bra beskrivning! HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.