AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
783

Kompsänka TDS:n för högre laddtryck.

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Så har dom ju gjort med S60 challange dieseln. Sänkt laddtrycket och laddar 1.9bar.

Hur skulle det funka med dubbla topplockspackningar? Det är ju trots allt hyffsat högt komp.

Det är väl 22bar i komp nu har jag för mig, kanske skulle sänka till 17-18bar. Och ladda runt 1,7-1,8...

Jag har ju kcr-box så bränslet kan jag ju lätt öka sen.

Verkar det som något fungerande OR AM I A FOOL??

Diesel-räsern
>Sänkt laddtrycket och laddar 1.9bar.

sänkt kompet menar du väl ändå? ;)

tror du kan ladda rätt mkt utan att kompsänka nåt aw rill att skaffa laddtrycks mätare bara så du inte pillar utan att veta vad som händer... vidare, ska du ha dubbla packningar tror jag bara det ställer till det, köpt istället en koppar packning på ca 1mm och lägg en original ovanpå och en under.. så blir det nog både stadigare och bättre.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Ja, jag menar sänka kompet...

Jag har en turbomätare och har konstaterat att när jag monterade kcr-boxen ökade laddtrycket från 0.8 till 1.2 bar.
Dilemmat är bara det att efter en tid att vänja sig så vill mycket ha mer...

Hur mycket kan man gissningsvis ladda utan att sänka kompet?

Kan man lyfta toppen så pass mycket att man får i kopparpackning och en vanlig under och över utan att lossa kamkedjan.

Hur mycket skulle det uppskattningsvis sänka om man stoppade emellan 1mm?

Och vad kan man sträva efter för komp för att det ska bli lagom...?

Någon annan som stressat upp sin oljebrännare?

Diesel-räsern
tror nog du kan ladda 1.5 utan att oroa dig, men hur som helst, så är juh laddtrycket inte så relevant i en diesel egentligen, du måste juh mata på med mer soppa ochså..

/mvh jocke
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jovisst men soppa kan jag ju öka bra mycket...

Diesel-räsern
hur mycket klarar orgnal dieselpump egentligen, för packningen är ju det minsta problemet..

och kompsänka är ju frågan om det ens går, det ska ju vara tillräcklingt med komp vid 1000 varv, är det för lite så tänder det ju inte ens, det är ju mycket viktigt med komp på en diesel, men hur viktigt vet jag inte...

har man en enxtra topp så kan man ju prova att svarva ur lite ur den, och testa sig fram.. men det tar ju tid.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.