AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
618

Sätesvärmen funkar inte

P4
22
P4
525D -01
Har el sport stolar i min 740ia -95.
När jag trycker in knappen till förar sätesvärmen så lyser knapp dioden ca 3 sekunder sen slocknar den.
Passagerar stolen funkar OK.
Har kollat under stolen och hittar ingen lös kontakt.
Någon som haft samma problem...?
el
174
elite
745i E65 -03
Jag HAR samma problem, fast på passagerarsidan. Behöver även jag ett uppslag till vad som kan vara galet.

Precis samma symptom, lyser 2-3 sekunder och slocknar sedan. Kortslutning?

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
Jag har hört att ett "vasst knä" kan bryta värmeslingan i stolen, om det är så att lampan tänds och sedan slocknar om tråden är bruten vet jag ej..

Det finns tydligen repkit att köpa på BMW

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nissen
Jag tror det har med termostaten att göra, för när man slår på värmen går den ett tag osh när stolen är varm går den ner på lägre effekt.
P4
22
P4
525D -01
Var inne på BMW och frågade.
Verkmästaren sa... Spruta lite 5-56 i huvud kontakten och se om det hjälper. Om inte så får du boka tid för felsökning, 950kr i timmen...
den kille hade inte mycket koll.
Man ska inte spruta 5-56 i kontaketer utan i så fall elektronik rengöring eller möjligen skrapa stifften. 5-56 ger bättre kontakt tills det har torkat och då har man samma fel igen. Ska kolla stolens huvudkontakt idag. berättar senare hur det gick.
el
174
elite
745i E65 -03
Glöm inte att posta resultaten. Mycket nyfiken!

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
cr
I min 525:a lyste lampan hela tiden men ingen värme då var det elslingan i sätet som var kass pga. att några tjuvar stått i sätet när dom snodde stereon. på BMW Göteborg bytte man slingan som hade det facila priset av 3970:- plus moms.Dom sa aldrig att det fans något rep.kit. Tur att försäkringsbolaget betalar.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
cr: Vad är det för bil du har, e34 -97:a?
cr
JA du Kane det är en E34 och den är tillverkad januari 1997. Jag hade samma uppfattning som du att dom tillverkades t.o.m. 1996 års modell men dom sista byggdes tydligen 1997. Bilen är privatinporterad av mig och jag trodde inte att det var en 97:a förren jag såg det tyska regbeviset.

MVH Calle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.