|
|
|
|---|---|
|
Tänkte på den nya defa motorvärmare som har kommit till v8:na...har någon monterat den själv o i så fall hur gick det, var det svårt??? MvH Bmw 4-ever | |
|
ingen????? |
|
|
verkar vara ett jobb för proffs.... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Inte jag heller tyvärr. men det kan väl inte vara svårare än att montera motorvärmare på någon annan bil, jag har monterat en på em BMW 325 -87 och det var inga större problem, bara att slå ur en frostplugg och montera, jag hade haynes reparationshandbok och i den stog det vilken frostplugg man skulle slå ur. Skulle iofs inte tro att det är så dyrt att låta verkstaden göra det... | |
|
Frågan är den om motorn måste lyftas lite grann???det verkar ju trångt om man ska få den dit eller??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
På Defa´s sida finns monteringsanvisning. Länk ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
|
Men det verkar som om man måste lyfta motorn eller eftersom den måste fästas i motorfästet?? Konstigt att ingen har gjort det än.. MvH Bmw 4-ever |
|
|
dom använder väl bara en av fyra bultar som fästpunkt för klämjärnet. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
|
ok men då behövs antagligen inte lyfta upp motorn då, får väl se då...Konstigt att ingen har gjort det än.. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Bmw monterade slangvärmare på min och den funkar bara bra,och det gick på ca 4000kr men det är snart 2 år sen. 530 touring. www.uphillracing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.