AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
534

Bästa sportluft filtret till 325i coupé -94 ..

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Jag undrar vilket sportluftfilter som är bäst. alltså som ger mest hästar och motorljud osv.

Skriv gärna in en länk..

mVh // Tommy

Länk
Länk

/Manray/
po
90
pom
540iA -98
325Touring -89
Jag kan iaf. med erfarenhet säga att ett "sportfilter" som man sätter direkt i burken bara e bortkastade pengar!
Väljer du däremot ett "öppet" filter så får du ett mysigt ettrigt ljud, men sätt det inte för nära LuftMasseMätaren, för det kan medföra märkliga luftflöden som "lurar" LMM:en.
Enkelt sagt- sätt en bit rör emellan.

//poM
Visa användare
86
Rickard T
M3-94 coupé
Har ett BMC F1 open air filter som funkar kanon i alla avsenden dvs gött ljud bra drag...(dubbel koniskt)
finns hos bt racing i borås

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Inga sportluftilter lär ge några hästar, såvida du inte kör runt med en racingtrimmad motor.

har hört att Green Cotton twister ska vara bra och ge trevligt ljud: Länk

Använd "Sök inlägg" så hittar du massor med likvärdiga trådar!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Kalle har väldigt rätt.
Det skapar mer insugningsljud på en sugmotor inget annat. Normalt är orginal luftfilter bättre utformat/anpassat för din motor.
Har varit med om fall då man kört bilar på rullande landsväg och fått sämre hästkrafts utveckling med ett öppet koniskt filter.
Kul grej var att 2 av bilarna dom använde sig av, en alfa 156 och en vr6:a (inte rikitgt säker) gick
märkbart sämre med ett rostfritt sportsystem än med
orginalsystemet.
Så min erfarenhet är: filter, sportsystem gör bara en sak skapar med ljud.
Att ett trimchip i kombination med ovanstående prylar kan ge mer än 5-10 hkr står ja mycket skeptisk till.
De är nog snarare så att oj nu låter min motor mer, nu går den säkert mycket bättre med.
På min förra bil gjorde iaf filter sportsystem ingen som helst skillnad effektmässigt.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Tack för alla svar .. Det blir nog ett "öppet filter".

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.