|
|
|
|---|---|
|
Jag har ex hört att man ändrade Vanosen 06/99, att man använde andra kolvringar 04/00. Stämmer detta? Har ni koll på andra grejor? MVH/ Jocke Qvarnström | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
När jag kollade min VANOS så sa de att rasslandet berodde på för stort spel mellan kuggarna som sköter det hela, vilket bara märks vid lågt oljetryck (dvs på tomgång och vid kallstart). felet är helt ofarligt och att betrakta som skönhetsfel. enligt det inofficiella servicemeddelandet så åtgärdades detta på bilar tillverkade efter 06/00. oljeringarna vet jag inte exakt när det fixades, men det ska vara ordnat på årsmodell -01 och framåt, vilket borde innebära from 09/00. Mvh Johan |
|
Vanosen vet jag inte när den ändrades men det är en annan design på oljeringarna på motorer byggda 04/00 och senare som minskade oljeförbrukningen. |
|
|
Så Vanosen och oljeringarna är det enda som ändrats??? MVH/ Qvarnis |
|
|
Qvarnis, din Porsche var rätt tydligt exponerad i den senare avdelningen av GIS III, måste ju vara skoj !! Ser inte dum ut för att vara en folkavagn : ) www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Menar du förbättringar av felaktigheter, eller rent utrustningsmässigt? Annars kom väl faceliften till årsmodell -01 (bilar tillverkade efter 000901) med ny ratt, klarglas bak, runda prakeringsljusen fram, widescreennavi, ballare extrautrustning som bla RDC (?) och trådlös telefon. fanns det egentligen några andra större kosntruktionsfel? ska vara kopplingen då, men den vet jag inte om BMW åtgärdat ännu. Mvh Johan |
Lotus Samuel |
Jo kopplingen är förbättrad till -01 men det går givetvis slira sönder den också. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Den här har enligt uppgift från bilfirman ny motor pga kamkedjeras, som inte skulle var ovanligt på de första??? Garantijobb i Tyskland innan importen. Bilen var inlämnad på försäljningsuppdrag så den fanns inte på plats när jag var där. MVH Hasso |
|
Hasso, Det är faktiskt den första jag hör talas om som har kamkedjeras så jag har svårt att tro att det skulle vara vanligt. |
|
|
Johan BMW Power mfl: Är det inte årsmodellbyte månad 08 istället för 09 som du skriver? MVH/ Qvarnis |
|
|
>>Qvarnis! Det är 0109 som gäller! |
|
|
Sorry! >>Qvarnis! Det är 09 som gäller! |
|
|
Spelar ingen roll eftersom förbättringarna införts oavsett årsmodell. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
johann: det var en ung spjyver som satt som försäljare och jag refererade till vad han sa, han talade mera än han hade förstånd till, om du förstår vad jag menar:) Bmw var inte riktigt hans grej, han var nog japanförsäljare på firman tror jag. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.