|
|
|
|---|---|
| bytte däck och upptäckte att två gängor var trasiga på vä bak, är det någon som vet om jag kan byta en del eller måste hela bärarmen bytas ut? | |
|
Du kan nog dra upp dom med en gängtapp så det borde lösa sig. Om du inte har en gängtapp hör efter med en bilverkstad så fixar dom det. Du bör nog byta dom hjulbultar som var trasiga. Mvh Asken |
|
| min fråga kanske var något otydlig, det är inte gängen på hjulbultarna som det är fel på utan gängen där hjulbultarna ska sitta i. | |
|
hehe.. jo men man kan gänga upp dom i bärarmen också. du bör byta bultarna ändå.. Länk Geee mig hardtop !! |
|
|
hej finns nåt som heter helicoil eller nåt kommer inte rikigt ihåg vad det heter. men man borrar först upp den gamla gängan och sen så gängar man i en "ny" gänga mycket smidigt om man har råkat förstört gängan. Hör dig för på verkstader m.m om de kan hjälpa dig! Jocke |
|
|
"Håller" på Askens idé om en gängtapp. Tror inte att gängan tagit så mycket stryk om bultarna är hela. Räcker förmodligen med att rensa gängan från skit med gängtapp och sprit (eller dyl.). Lycka till och välkommen till forumet! /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Silvertejp löser allt ! ;-) Länk Geee mig hardtop !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.