|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag undrar vad man behöver för verktyg etc. för att göra ett kompressionstest på motorn? Eller kan man lämna in någonstans? Misstänker att någon av mina cylindrar inte är riktigt 100%ig. Sen rasslar det ganska mycket i motorn. Hur låter era M20 motorer? | |
|
Du behöver helt enkelt en kompressionsmätare. Finns på de flesta bildels/verktygs-affärer typ Mekonomen eller Feltema. Skulle inte tro att det är särskilt dyrt att få det kollat på en verkstad. Har en M50 men den rasslar också...tror det är kamkedjan. FRED |
|
|
Min spinner utan tick i ventiler och inget rassel. Har du kollat fläktremmens spänn och skick? När bytte du kamrem+spännrullen+vattenpumpen? Kan ju vara vattenpumpen som är på väg och ge upp... Stefan |
|
| Ja min fläktrem är ganska dålig, ska byta den vid tillfälle. Kamrem + spännrulle är nybytta, dock inte vattenpumpen. Den är också dålig, men inget missljud vad jag kan höra. Det är iofs. väldigt svårt att höra varifrån "rasslet" kommer ifrån. Men jag tycker det låter som att det kommer ifrån toppen. Hur brukar vattenpumpen låta när den är påväg? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.