AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.348

Navigator-trend trams eller en bra grej?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Gasar-Magnus - en höjdare! Skrattade så jag höll på ramla av stolen.

Jag använder farthållare och satnav mer eller mindre överallt. Finner båda oumbärliga.

En av de störtsa fördelarna med satnav är att man inte är beroende av 'kartläsaren' i passagerarstolen utan att man klarar av det hela själv. Detta medför betydligt lugnare och stillsammare resor jämfört med när den bättre hälften vänder kartan upp-och-ner och insisterar på att snart vet vi var vi är....

Mvh Björn
Ka
131
Kanada
328i -00
Jag har en fager engelskspråkig dam i min låda.
Den tyska tanten låter som en brautwurstätande och ölstopbärande bastant tyrolsk skönhet!?!?!

Kan bara hålla med Björn att det är lungare att använda navin än kartläsaren i passagerarstolen. Skulle ha haft en navi när vi var i New York förra året. Den skulle ha besparat oss många stunder med en alldeles för hög puls under den resan.

///Nicklas
BMWCS# 4748
Mycket användbart när man är på tjänsteresa i främmande land och i främmande städer. Speciellt om man är ensam i bilen (ibland kan ju faktiskt den manuella kartläsaren i passagerarstolen fungera, min har tilläggsutrustningen "intuitivt, kognitivt, adaptivt lokalsinne" men det är inte alltid jag hittar den knappen)

Hursomhelst så måste rösterna bli en aning mer sensuella (de kvinnliga då!), kan de inte ta efter flygvärdinnorna på Singapore Airlines?

Det är definitivt inte en fluga som försvinner, tvärtom blir det vanligare tror jag. Men det dröjer nog innan det är "standard" i t ex mellanklassbilarna. Priserna måste komma ner ordentligt först.

Stefan
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Varför är det olika röster?? Beror det på vilken årsmodell på bil eller vadå?

----------------------------------------------------------------------------
Min E30:
Länk
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Navi system Mk1= manlig röst
Navi System Mk2= kvinnlig röst

Tror jag i alla fall... :-)

Jesper
Navi är ett måste, hur bra som helst. Körde till adresser i Gbg som jag inte hade haft en chans att hitta till det var även sent på kvällen = kolmörkt.

Naturligtvis en vän engelsk dam som ber en köra till höger och vänster ;)

Vad det gäller New York (specifikt Manhattan) och navigatorer så körde jag över Manhattan för att komma till Lincoln Tunnel. Det funkade mindre bra kan jag säga, den NeverLost(tm) som finns i många Hertz-bilar blev en You will get lost(tm). Positionen hoppade från 34 till 32 och sedan tillbaka till 34 trota att man kunde kolla ut genom fönstret och där stod det minsann 36:e ;)

Det blev lite problem med färdvägsberäkningen kan man säga, den tjatade "Please proceed to the highlighted route" precis hela tiden så det blev att slå av och försöka hitta "manuellt". Det fanns ju navi så vi hade ju tufft nog struntat i att ta karta. Det blev bara en timmes snurrande innan vi kom ut ...

Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Har tyvärr inte originalutrustad navi i min BMW men har en VDO i lastbilen och den har jag VERKLIGEN haft stor nytta av i mitt jobb(privat oxå för den delen). Ska skaffa ett "överflyttningskit# för ca 1700:-+moms som gör att man kan använda samma dator och skärm i flera bilar(ej samtidigt förstås) till en rimlig kostnad. Kan bara säga att jag vill ej vara utan.

MVH Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Billigare Angel Eyes
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.