|
|
|
|---|---|
|
Bilen har börjat att skaka i ratten vid inbromsning. Vid en mjukbromsning känner man hur det "pulserar" i pedalen. Vad kan var fel? | |
|
Kan vara lite olika saker. 1. Skeva bromsskivor, pulserar det i låg hastighet torde detta vara en het kandidat till ditt problem. 2. Felbalanserade däck - märks tydligast i hastigheter över 70 km/h. Joachim |
|
|
Japp, skivorna är nog skeva. Kan bli så om man bromsar hårt och kör genom en vattenpöl och vattten stänker på det heta skivorna. Plocka ner och svara till dom. Inga problem :o) Freppo |
|
|
Har du lagt på vinterdäcken än? Om du har gjort det och skakningarna började i samband med detta så kan man misstänka balanseringen. Om du inte lagt på dom än så kommer du snart att göra det...om vibrationerna kvarstår så är det antingen slagen bromsskiva/skivor eller nåt i hjulupphängningen som är glappt, förmodligen skivorna. Skivor är inte speciellt dyra att köpa men om de slagna skivorna är fina (förutom skevheten!) så är det bättre att få dom slipade eller svarvade än att köpa nya även om kostnaden kan vara snarlik. Det ska mycket till innan en skiva som en gång slagit sig slår sig igen. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Svarva om skivorna...eller byt dom. Att byta dom är alltid bäst... Har haft samma problem på min 327 Touring -89.. Bengan |
|
mase |
jag trodde de oxå kunde bero på fel inst.(däck) el? blixter och dunder.... |
| Kan bero på något glapp / dålig bussning i framvagnen. Men 8/10 är det skeva framskivor. | |
|
Har samma problem på min 323á trode att bromsarna var vinda eftersom det kommer när man bromsar men när jag bytte till vinterdäcken försvan vibrationerna så.. det var nog nått med sommar däcken.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.