|
|
|
|---|---|
|
Tjen hej! Jag är på väg att köpa en redan privatimporterad (-99) 320i årsm -94 13500 mil. Min fråga är :hur kan jag vara hyffsat säker på att inte bilen gått 26000 mil istf angivna 13500? Bilens skick är enl. min mening normalt förrutom ovanligt mycket stenskott på fronten. Växelknoppen (läder) var sliten. Nuvarande ägare har varit tvungen att byta bussningar?! i bakvagnen eftersom bilen spårade fel, är det normalt på en 320 som gått 13500 mil? Finns det något annat sätt att bekräfta bilens miltal? Tacksam för tips... Ödmjuke PerLan | |
|
Tjena! 13500mil är ganska normalt för bussningsbyte! Jag bytte mina vid 15000mil. Du kan ju kolla på vindrutan om den har "normalt" mkt stenskott eller ej. Och sedan kan du ju kolla på strålkastarglasen! Om de har en del stenskott så är det ju normalt. Men om de ser ganska nya ut så kanske man ska tänka om. Kolla på gas/broms/kopplings- pedalerna! Om dessa är rätt slitna (kanske mest i kanterna) så kan man också börja undra. Kolla också hur klädsels skick är. Om det är skinn så bör det ej ha spuckit helt i någon kant t.ex. Och om det är plysch/textil så ska det inte ha gått sönder någonstans. Det finns givetvis en hel del andra saker man kan kolla men jag kom inte att tänka på så mycket mer... Lycka till! Mvh Tobias |
|
|
BMW kan kolla upp bilen åt dig. Kostar ett par hundringar men det kan det vara värt. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Länk Länk Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mätarställningen kan inte kollas med diagnosprg. endast från ca -96 beroende på modell har jag för mig. MVH Hasso Länk |
Paap Reeder |
Hej! Kan inte just Din bil men säkert går det att göra som på min E 32. Tryck in "Check control" och vrid på tändningen. Då kommer en massa info upp. Bl a code! Den skall inte vara 0000. Är den det är bilen skruvad. Alla andra siffror är OK. Kommer det upp en annan kod är det OK .. MEN då måste även chassienummret stämma med bilens chnr annars har de bara "lyft över" en annan codekontakt. Stämmer code, samt ch.nr kan bilen ändå vara skruvad men det är bara en handfull "skruvare" som klarar detta. Då kostar det dessutom en bra slant varför jag tror det inte är allmänt förkommande trots allt. MVH /// Paap Reeder |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Paap Reeder:1500 spänn är inte dyrt för en avancerad backning om man kan tjäna 10 tusentals kronor på det. MVH Hasso Länk |
|
Jag tycker att miltalet verkar ganska rimligt och även skicket. Sålde förra sommaren en 320 -94 som gått 11000 mil och den var i gott skick men med en del stenskott i fronten. Ofta ser men/känner man på småsaker i inredningen om miltalet verkar rätt eller inte. (Pedaler, ratt, vxlspak, träinlägg) Inte alltid lätt att beskriva i ord, men det känns i kroppen. För ett par år sedan var jag spekulant på en BMW 740 som stod hos en aukt MB-handlare. 6 000 mil på mätaren, men det första intrycket på förarplats var inte många meter under 20.000. Givetvis blev det ingen affär. Kolla med Asken om du har bilder på bilen. Hans röntgenblick kan avslöja en mätarskruvning på några kilometers håll om det är bra väder. My Bimmer is my mistress |
|
|
Jag ringde till BMW-verkstaden på orten de sade sig inte kunna hitta uppgifter om garanti-reparationer på en sådan gammal bil som -94. Stort tack för visat intresse! |
|
|
Hej, Kolla mätarställning på BMW och ring förre ägaren. Då har du en dubbelkoll och dessutom får du mer uppgifter än bara mätarställning. Vad gäller stenskott på motorhuv är det inte alls ovanligt för bilar körda i Tyskland. Jag hade en nylackad motorhuv före sommaren. Efter en rusning tur och retur genom Europa, finns det redan stenskott. Min bil är också direktimporterad från Tyskland, och hade ganska mycket stenskott innan jag lackade om huven. Även backspeglarna peppras en del i 200 knyck. Mvh, Thepuc |
|
| BMW kan visst kolla repararationshistoriken på äldre bilar. Fick på min 93:a från BMW. Dock kan du bara se de som är gjorda hos aukt. BMW verkstäder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.