|
|
|
|---|---|
|
Min färddator klagar efter att bilen gått i ca 5-10 minuter på "Check Coolant Level". * Nivån är checkad, den är OK. * Temperaturen på motorn är OK. * Läste på forumet ang. givarbyte och bytte således nivågivaren på undersidan av expansionskärlet. Fortfarande "Check Coolant Level"....how come? Någon som har något bra tips på vad jag kan göra för att komma till rätta? Störande med ett "felpling" som inte innebär något fel. //Rallegol | |
|
Kolla givaren när den är lös med kabeln i.... o sen om det händer nåt annat... Har du riktig otur kan den nya vara "punkterad"(tar emot vatten).... o så vill inte flytetyget flyta..... |
|
|
Nu förstår jag inte riktigt... Nivågivaren som jag bytte, är den givare som sitter under expansionskärlet. Givaren stack man in i ett hål som liksom var fritt från vatten, dvs givaren är aldrig i kontakt med kylarvattnet utan sitter inkapslad i ett förslutet rör liksom. Fråga mig inte hur själva givaren fungerar, men så ser det ut. Det har slagit mig att det kanske skulle bero på att själva temperaturgivaren skulle vara paj, men då borde ju inte instrumetpanelen visa rätt temperatur. Kylvattenexperter....hjälp mig! //Rallegol |
|
|
Vet inte om det hjälper men samtidigt som jag bytte min givare bytte jag även expansionskärl, kostade ca 400kr och var en rek från verkstan.. Asken |
|
maxarn |
Eftersom du vet själv att allt är oki och du har bytt en massa saker så tycker jag att du ska åka till BMW och be dom bara 0 ställa systemet så blir det bra!!! maxarn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.