|
|
|
|---|---|
| Ja som rubriken säger, hur får man bort den gamla och dit den nya bussningen på bästa sätt? | |
| I CASTERSTAGET!! | |
|
Om det nu är samma stag som jag tänker på så... Skall du se till o använda fett när du pressar in det och se till så att pilen som finns på gummit svarar mot märket på staget, pressa bara på metalkanten och inte på själva gummit. Lättast är att be nån som har bra pressvertyg men det går att tillverka ett själv oxå med hjälp av en lockad rörbit och en svarvad hylsa + 2 feta mutrar samt en gängad stång där kvaliteten skall vara minst 10.9 för annars håller den inte ... Lika mkt av "gummit" skall sticka ut på var sida om staget och ha bilen helt nerhissad när du spänner dit det, skaffa nya "lås" mutrar oxå för dom skall bytas när dom varit av... |
|
|
det är bättre med såpa eller liknande än fett!! fett torkar inte det gör såpa! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Bussningarna är nu på plats! Det tog en timme med lite rörbitar och ett stort skruvstäd. Reflekterar över en sak bara, nu sticker bussning ut ca.12.5 mm på var sida av själva staget. Hmmm... den verkar spontant lite bred! |
|
|
Det är så rätt så ang. såpan... Bussningarna skall vara så, mina original bussningar som satt på innan jag pressade av dom var likadana och dom jag beställt är lika oxå :-) |
|
| Bytade mina idag ... 9.5 mm på var sida :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.