AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
527

Vilka är skillnaderna mellan M5 från 92 till 94?

Xe
10
Xerxes
525i-91
Jag funderar på att köpa en M5:a med 3,8 liters motorn från 1992-94, och skulle vara väldigt tacksam för tips på olikheter mellan dessa årsmodeller. Vad som ex finns på 1994:orna, men inte på ex 1992:orna, vad man ska akta sig för vid köp osv...
sebbe_bmw
Hej!
Jag är inte så bra på M bilar men kan ju försöka,
93 kom andra speglar på bilen, den tror jag inte det hände så mkt på utseendet under 94 men 95 kom ju "V8" fronten och bilen kom väl ut som en special utgåva..

ASK kommentar tack!?

Sebbe
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
-95 års model kom med 6 vxl låda och större bromsar.
Xe
10
Xerxes
525i-91
Tack för svaren! Det kanske inte är någon större skillnad mellan dessa årsmodeller. Hade mer än gärna köpt en 95:a, men den årsmodellen är något för dyr för min plånbok... :-( Förresten..., är det alltså en V8:a i 95:ans M5:a...?

Mvh Jörgen
Nej det är ingen v8 i m5-95!

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det var en lite större njure på e34:n med V8 under huven. Det är det som menas med stora fronten, rätta mig om jag har fel?!
Xe
10
Xerxes
525i-91
Okej... Jag måste säga att prisintervallen är ganska så stort om man tar 92:orna. Allt från 75000kr till 130000kr. Det gäller att hitta den mest välvårdade, och som förhoppningsvis inte är alltför mycket buskörd...

Jörgen
sebbe_bmw
stensth: Du har rätt, du har gjort ner dig

Sebbe
Ka
5.698
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har inte alla e34-95:or breda huven?
st
2.200
stensth
sebbe_bmw: ok, hur ska det vara då? hade för mig att det var så!

Var det inte så att det satt en större njure på de första V8 modellerna för att sen komma till de "vanliga e34"?
Ka
5.698
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Stora njurarna kom på 530/540 -93 och sedan på alla modeller -95.
Xe
10
Xerxes
525i-91
Förresten har ni sett M5:an från 1992 med V8:a på 4,4 liter. Kan det vara samma drag (eller bättre?)i den som i en vanlig på 3,8 liters motor. Vad tycker ni om den? Det skulle vara intressant med lite kommentarer.

Här är bilen:

Länk
M3_BMW
95:orna fick 18 tums fälgar. (M5:an).

BMW M bilar, när du älskar att köra.
st
2.200
stensth
Xerxes: Jag tvivlar på att det är en äkta M5 som är ombyggd! Men det kanske finns någon som har gjort en sådan modifiering. Men det är sannolikt inte gjort här i Sverige om du kollar på regnr!
Undrar om det inte kan vara en M5a som motor havererat i så har dom slängt i en V8 istället? Bara en tanke....

Mvh
Patrik
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Ser ju ut som en vanlig 540/740 maskin, tycker jag. Rätta mej om jag har fel. Så står det ju att den e typad o godkänd. Skulle inte rekommendera den bilen iallfall.

mvh,

///air, BMW Club Finland #2150

325:an -> Länk
Xe
10
Xerxes
525i-91
Stensth: Jag skulle också tro att bilen är ombyggd utomlands. Jag är iofs ute efter en M5:a, men jag kanske ska passa mig för det där exemplaret...

Patrik: Det skulle kunna stämma som du säger. I så fall så är det ju inte en äkta M5:a längre...

Luften: Är det en vanlig 540:a som utsmyckats med M5-emblem, så är det ju lite lurendrejeri...

Mvh Xerxes
Gemini__
Uppmärksammade den där M5:an med V8:an i förut när han annonserade. Var lite nyfiken på den. Drog ut ett utdrag från bilregistret och den är reggad som en M5:a iaf. Vad jag fick ut av ägaren så var det 4,0l motorn som satt i den. Iaf enl. det årtal han sa motorn var ifrån. Men det kanhända att han bara sa fel. Den kändes inte rätt, skulle inte rekommendera att köpa den om inte priset är ovanligt lågt.

Mvh:
Thomas
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Xerxes: Om jag förstår annonsen rätt, så menar killen att han bytt motorn till en v8 4.4, dvs, samma motor som finns i 540/740. Eftersom det inte ska vara v8 i m5:an så har han typat om den, vilket inte borde var ngt problem, eftersom effekten sjunker (rätta mig, kan inte .se:s regler). Alltså, en äkta m5, som han sprängt motorn i, och köpt en billig begagnad v8, och försöker sälja på det sättet.

///air, BMW Club Finland #2150

325:an -> Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.