AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
563

Vindrutetorkarna hastighet

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Upptäckte en sak som jag tyckte var praktisk men jag vet inte om det skall vara så här.
När jag har vindrutetorkarna satta på lägsta hastighet så tar det längre tid vid varje torkning om jag står stilla med bilen än om jag kör.
T.ex när man stannar vid ett rödljus så börjar de "slå" väldigt sällan men så fort jag kör iväg så blir det fortare igen.
Lars
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
De går ner i intervallläge när bilen kör i typ 1-3 km/h om du har dem ställda i lägsta hastighet. Praktisk detalj!

Mvh
-RW-
det ska vara så.

MVH
Running Wild
----------------------------
Länk
Jepp, är så på moderens 520i också.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Så ska det vara. En mycket fiffig detalj. Du kan även ställa in torkarintervallet när du har torkarna på intervall läget. Först drar du spaken till intervall läget och väntar så länge du vill att intervallet ska vänta, sen stänger du av torkaren och drar upp den till intervall läget igen. Enkelt och en Skitbra funktion som tog flera år för andra biltillverkare att fatta.
per_j82
Hmmm, stämmer det verkligen? På min 735:a så petar jag upp spaken i intervallägen och släpper direkt tillbaka den, sedan så väntar jag den tid som jag intervallen skall vara och för sedan spaken till intervalläget.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
---->SComfort
Ja helt rätt. Det var jag som hade för lite mat i magen innan lunch :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.