|
|
|
|---|---|
|
Vill ta bort emblemet som sitter klistrat på bakluckan. Hur gör man detta utan att skada lacken? | |
|
1. Värm försiktigt med hårfön eller varmluftspistol för att mjuka upp limmet. 2. Tag en bit tandtråd och såga dig försiktigt ner mellan märket och plåten. 3. Tag loss märket. (försiktigt för att inte repa) 4. Lös upp limresterna med en mjuk trasa med T-sprit, kemiskt ren bensin eller startgas. 5. Vaxa området runt märket (lösningsmedlet har tagit bort vaxet). Klart! Mvh |
|
-RW- |
försiktigt med att blåsa med värmepistol på lacken bara. |
|
annars så går det bra med en smal fiskelina. Ibland kan man bli tvungen att "rubba" lacken lite pga nyans skillnad men på din bil ska de nog inte brhövas. Den e ju relativt ny =) lycka till! =) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
El-tejp och en flat skruvmejsel fungerar utmärkt. Tejpa fast ett par remsor på bakluckan mellan emblemet och plåten. På så vis får du lite "padding" när du bänder bort märket - det flexar inte ner i plåten utan dämpas av tejpen. Mvh / Micke R |
|
|
Johan B´s tips funkar jättebra ! Tog bort emblemet på min 518i på det sättet , gissa vart det kommer att hamna ;) *hehe* _____________________________________________ Länk |
|
| Är ni säkra på att märket är limmat? Det kan ev. sitta med två stift. Jag maskerade runt märket med en massa maskeringstejp, sen tog jag en Jättepolygrip och greppade runt märket och drog medans en kompis tog en 0,5:s fiskelina och lirkade inunder. Sen var det bara att dra utav bara h*****e. Då lossnade det. | |
|
Hej Verktyg skall nog hållas långt i från lackerade ytor.. nylonlina är grejen! Mvh Skalman |
|
|
Tandtråd fungerade perfekt! Var rädd om lacken och använd inte varmluftspistol! Ta bort resterna av den dubbelhäftande tejpen med lite lacknafta, det fungerade fint för mej. Tack för Alla Tips! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.