AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
521

Vilken mobil passar?

Ha
113
Hasse.G
523iA-99
I min 523:a som jag köpte i somras fanns ett handsfreekit som monterats av BMW, tror jag. Förra ägaren hade en Nokia 5210 satt i mobiltelefonhållaren. Är det någon som vet om några fler mobiler passar i hållaren. Enligt en installationsguide, som inte talar om vilka mobiler som passar, heter kitet advanced HF car kit(cark-01).

MVH
Hasse
sebbe_bmw
Hej!

Jag tror en inte säker på att alla "nya" Nokia passar, dvs de som inte har ngn antennutgång längst upp på telefonen!

Sebbe
Be
109
Beemer
520i E39
Hej Hasse,
Jag har samma kit i min 520 E39. Pratade med en mobiltelefonsäljare, och han påstod att ENBART 5210:an passar. Själv har jag 8210, vilken alltså inte skall funka, inte ens om man byter hållaren. :-(

/Beemer
Stämmer nog att CARK 01 bara går till 5210. CARK 91 går till de flesta i 60 och 70-serien. Tyvärr är det förutom mekanisk skillnad lite olika signallering på olika Nokia. Blir förmodligen billigast att köpa helt kit, finns en del förutom original till t.ex Nokia

FP
Ha
113
Hasse.G
523iA-99
Upptäckte precis att jag har cark-91. (Fanns tydligen nåt som hette cark-01 också fick man lära sig). Verkar alltså som fler mobiler passar till cark-91.

MVh

Hasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.