AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.576

Vad kör ni? Import eller Sv.sålt?

Sida 1 av 5
sebbe_bmw
Hej
Har gått och undrat lite, man ser många importerade BMW på vägarna, hur ligger det till på BMWPower undrar jag då?=)

Sen har man ju också hört att det bara är invandrare som kör BMW men det stämmer ju inte och det är ju inget fel på det i såfall heller.

Hur är det på BMWPower, är det många med utlänsk härkomst?

Jag har alltid kört Sv.sålt pch är svensk...

Sebbe
Tidigare importerat, nu svensk sålt och tänka sig bilarna är precis lika bra....

Enda problemet med import bilen var ju inte bilens fel utan mer försäkringsbolagens ovilja att försäkra.....

All heder åt BMW i Kristianstad som utan strul tog min import bil i inbyte efter koll av mätar ställning och bilens kondition

Invandrare eller inte är väl oväsentligt, själv är man ju invandrad svensk i främmande land (skåne....)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Svensksåld. Svenskfödd, dock 1/4 norsk. :)

Mvh,
/Jonas
Jag kör tysk bil= importerad.
Själv är jag inte importerad.
sebbe_bmw
Magnus:

Bytt bil?=)
Nöjd?

Jo det var exakt det jag också menade att det är helt oväsentligt, Det finns ju visst folk som inte tycker om det..=( men så hoppas jag inte fallet är här!

Misstolka inte mig bara

Sebbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Åkte tidigare svensksåld BMW men åker nu importerad, funakr lika bra båda två men den importerade är det mycket bättre flås i efter lite olaglig verksamhet i Norge. Själv är jag 1/8import. Farmors far vandrade över isarna som ekonomisk flykting från Åland långt innan E65 var påtänkt. Misstänker att det rör sig om svartimport i min släkts fall. Det sitter även i i generationer för både min nuvarande och kommande X5a är svarta:) (som sagt hoppas ingen tar illa upp utan ser det komiska i min beskrivning då den är skriven med glimten i ögat. Undrar Ni om min privata åsikt om detta så maila mig så utvecklar jag det gärna).
Mvh
Asken
Sebbe: av 10 dagars E39 ägande har jag varit på resande fot 7 , men tanten säger att den är bra.....hahaha
no
245
nos
540iA Touring -99
Importerad bil och svenskfödd

RWD? Ja tack!
Bilen=svensksåld
Ägaren=importerad och stolt över det

/Dominik
Bilen = importerad

Jag = gotländsk svensk med italienskt efternamn pga min styvfarsa, sen 29 år blev det när jag var 1,5 år, är delvis italiensk.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Er
56
Erik B
525i -95
I vårt fall är det bara Bimmer´n som är importerad (vid en ålder av 5år).
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Bilen är privatimporterad. Om det nu gör den mer importerad?

Jag är född i det här landet. Om det nu gör mig mer svensk?

Vi fokuserar alldeles för mycket i Sverige på skillnader mellan olika folkslag. Börja titta på likheter i stället!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Nuvarande bilar är svensksålda, men jag har ägt en importerad BMW och säga sanningen så saknar jag den ganska mycket. Och övriga bilar som jag har ägt har varit svensksålda inklusive en Alpina B6 3,5! Själv är jag tillverkad här i Sverige av svenska föräldrar, men har släkt utomlands!

Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=)
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Jag har åkt en del import förut men har nu en svensksåld M5. Den största skillnaden är försäkringskostnaderna till fördel för sv-sålt.

Jag = Jämte och 100% svensk
Bil = Jämte sen 1992 :)
sebbe_bmw
Iofs är alla BMW importerade så sett men ni förstår vad jag menar!
Sebbe: Messerschmidt.......
Jag kör min andra BMW som kommit till Sverige efter att ha rullat i annat land ursprungligen. Har haft sju svensksålda innan och det jag märker är att de två senaste är nyare och fräschare. Kan möjligen också bero på att de kostade lite mer än de tidigare...

Som synes på namnet så har jag utländskt påbrå, åtminstone till 50%.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Alla bmw är ju import =) Tillverkas i tyskland juh..hehe..
skämt åsido. :)

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
bilen svensksåld..och själv är jag tillverkad och producerad i Sverige....
-RW-
320:n Svensksåld
535:an Import
JAG: Exporterad till Sverige:))
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Svensksåld bil
Svenskfödd, men med importerad farsa (flydde från kommunisterna i Tjeckien på 70-talet), samt dansk morfar.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.