|
|
|
|---|---|
|
Vad får ni dra med era bilar jag har en fullutrustad 92:a den får dra 1470 med B kort annars 1500... men varför får den inte dra 1500 med B kort den har 1700 i tjänste vikt och det blir inga 3500 kilo bara 3170???? | |
sebbe_bmw |
Hej du! Är den import? Vissa importbilar har jag sett att dom har knepiga vikter! Dom får dra under vad svensksålda får dra av ngn anledning... Hur stort är släpet du skall dra? Sebbe |
|
bilens totalvikt (tjänstevikt + last) + släpets totalvikt = max 3500 kg.....förmodar att de 330 kilona som saknas är bilens tillåtna last... ..får du verkligen inte dra mer än 1500kg med BE-kort med den bilen?.. |
|
|
japp import... Tack Greger du hade rätt 3500-1700-330=1470 Kg Nej BE är bara 1500 Kg det beror kanske på Import Har inget speciellt släp men det hade ju inte gjort något om man fick dra 1500 Kg lättare att hyra då... Men tack skall ni ha... |
|
| Får ni verkligen bara dra 1500 kg? Pappsens 525TDS Touring -96 får dra 2000 kg med BE-kort. | |
| märkligt att importbilarna får dra mindre..jag får dra 18- eller 1900 kg med min har jag för mig...borde väl iof vara möjligt att typa om den (försöka få ner tjänstevikten eller minska lastvikten) om det är värt pengarna och besväret för att få dra 1500 kg med den...men det finns säkert nån här på forumet som är mer insatt i besiktningsfrågor än jag är.... | |
|
Är bilen importerad och man inte säkert kan säkerställa draganordningens max tillåtna släpvagnsvikt sätts max släpvagnsvikt till 1500 kg Jeppe |
|
| -->Jesperado...innebär det att om man monterar ett annat drag med typskylt om max tillåtna släpvagnsvikt så får den importerade bilen (med BE-förare) dra mer än 1500kg? kanske ointressant i den här diskussionen, men intressant att veta... | |
| allt är av intresse | |
|
Det finns möjlighet att höja släpvagnsvikten ja. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.