AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
625

Försäkringsbolags problem

Mankan
Tja!Jag vill försäkra en BMW som är importerad.Men fan vilka krav alla bolag har.Länsförsäkringar larm,imobl,märkta ruter osv.Folksam måste man ha hemförsäkringer där.Vart kan man försäkra bilen utan massa krav om larm och annat.Har immobiliser men inte så sugen på att köpa ett larm.Tycker det är helt ok att visa upp bilen.Men både larm och immobiliser verkar ruskigt överdrivet.Någon som vet var man kan försäkra bilen utan alla dessa krav??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
www.susab.se

Mvh
BMW-Assurans. Dom krävde immobiliser & graverade rutor. När jag försäkrade min kärra hos dom.

Mvh LEF
rsarits
Fråga försäkringsbolaget om dom kan hitta en BMW som inte är importerad.

Micke
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Hör med DIAL.
ba
141
backez
318i touring -96
FOLKSAM, Inga Krav, Bra Priser
Mi
542
Micke R
328i -98
IF har inge förkrav men de kan jag inte rekommendera.
Däremot är Salus Ansvar bra. Inga specialkrav för att bilen är importerad. De har också bra villkor, Motorskada uptill 10000 mil t e x....

MVh /Micke R
Jag har precis bytt till länsförsäkringar, har haft folksam tidigare. Jag har aldrig hört att jag måste ha larm trots att min bil är importerad.
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
tänk på att en bil som har varit registrerad i sverige i mer än 12 månader skall ses som svensksåld av f-bolagen, dvs inget krav på startspärr och dyl. Dock får man lägre premie ifall man har stöldmärkta rutor & immobilizer.

Detta meddelade iaf Holmia och Folksam.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.