AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.022

NÄR DU SKA KÖPA NYA XENON LAMPOR

PeBe
Åker du till Mercedes istället och köper samma lampa för 800:- istället för 100:--1200:-!
Finns ju roligare att göra med 3-400!

OBS!Detta är inte reklam för Mercedes!
Men jag gillar inte BMW`s prispolitik på delar!
Det förra meddelandet togs bort...
Är BMW POWER sponsat av BMW SVERIGE???

OBS! Jag kör BMW!!!! Än så länge...

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Nej, men bmwpower.nu har en meget aktiv og aggressiv censur politik :-(

V-max
PeBe
Vilka erfarenheter har du av detta forum?Kompis!

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...at bmwpower.nu helt klart er Skandinaviens bedste ”bmw-site”, men jeg er principiel modstander af censur...det fører bare til en begrænset debat og viden ! Censur er et fænomen der hører til totalitære stater og har intet i et demokratisk land at gøre !

V-max
PeBe
Precis min åsikt oxå kompis!!

Varför ska vi inte hjälpas åt att "vända på slantarna"?

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
BMWPower är inte sponsrat av BMW sverige....

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Asken (AutoPower)
PeBe: Om du studerar den text som finns på första sidan framgår klart och tydligt att BMWPower.nu är en privat ideelt driven entusiastsite utan några som helst kopplingar till BMW Sverige AB. Med upp till 17000 besökare per dygn, 800 postningar och över 7000 registrerade användare finns ett regelverk uppsatt för postningar på detta privata forum. Som användare accepterar man de reglerna när man loggar in för första gången, se Länk Detta forum övervakas av ett antal moderatorer utsedda av BMWPower. Som du säkert förstår förekommer en hel del misspostningar, förtal, personangrepp, annonsering och annat gud vet vad som bryter mot de uppsatta reglerna. Dessa samt de inlägg som enligt funktionen "rapportera inlägg" granskas och tas i behövliga fall bort av ansvariga moderatorer.
I ditt enskilda fall rapporterades ditt inlägg av en användare som hade rubriken "BILLIGARE XENON PÅ MERCEDES" med motiveringen intetsägande rubrik och användarens motivering för detta. Moderator tittar på rubriken och verkställer åtgärd. Svårare än så är det inte. Detta är ett publikt men ändock privat forum och för att hålla en hög kvalitativ nivå måste de uppsatta reglerna hållas. Pga de oerhört stora mängden modererade inlägg per dag finns det absolut ingen möjlighet att hålla på och maila förklaringar om varför just detta eller andra inlägg tagits bort.
Ett tips i all vänlighet: Versaler kanske du inte vet men har samma betydelse som att skrika när man postar.
Siten är till för att hjälpa BMWägare till ett enklare BMWägande och det jobbas stenhårt med detta, allt på ideel tid från många. Den höga kvaliten på många av de inlägg och våra hängivna och av oss uppskattade besökare gör att idag är BMWPower.nu skandianviens största ideela entusiastsite. Tex hade BMWPower.nu i augusti över 15.000 unika besökare/dygn och i jämförelse med tex www.autobytel.se som är den näst största bilhandlarsiten som täcker hela bilmarknaden med över 46.000 besökare per dygn. BMW har idag strax över 35 av nybilsförsäljningen vilket vi tycker talar för sig själv.
vänligen
Asken
BMWPower
Asken (AutoPower)
Ursäkta mitt stavfel på sista meningen, 35 skall vara 3%.
Kul groda Asken, 35% !!!!

välstämd tretummare med F1 ambitioner
Asken (AutoPower)
Förtydligande: meningen "allt från ideel tid från många" missade jag det sista ordet efter många, personer skall dit. Samtliga gör detta ideelt.
Asken
På tal om lamppriser:
Varför inte gå direkt till källan, dvs Philips eller Osram, de bör vara billigast. Alla mellanhänder fördyrar, BMW är nog inte värst. Vad gäller just billampor så tror jag PIAA är värst vad gäller halogenlampor, men det finns en del andra oxå med eller utan färgat glas.
Men tack ändå för Mercedestipset, kan ju vara bra att veta vad gäller xenon.

FP
po
77
pojken
525i Touring e61 -04
Angående Xenonpriser:Det beror nog på var i landet man handlar. I sundsvall är BMW näst billigast av de firmor jag kollat runt på, tror det eller ej. BMW vill ha 1058 kr för en D2S lampa, Mekonomen 1045, Opel 1168 och Mercedes hela 1600kr. Man ska nog inte dömma ut BMW helt vad gäller priser.
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Alternativt har BMW tagit åt sig av kritiken i denna nästan 14 månader gamla tråd och justerat sina priser, samt Mercedes insett att det inte passar deras profilering att vara billiga:-)
-Inte så troligt att Autopower har sådant inflytande, men trevligt hade det varit om så vore fallet:-)
AD-center har ett pris under tusenlappen på xenon D2S-brännare

FP
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Är man medlem i BMWCS kan man ju få rabatt på BMW. 1058 minus rabatt kan ju bli under tusenlappen om man har tur!

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.