|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag hade min bil inne hos Stockholms Bilvård den 18:e Okt. Fick en lackförsegling (skydd 1år) och en motortvätt. Kan meddela att bättre resultat har jag aldrig sett! =) Jörgen är en klippa och jag kommer alltid att lämna in bilen där sålänge firman finns ;-) Nu undrar jag när jag kan börja tvätta bilen igen :-/ Den har blivit lite skitig eftersom jag körde den på våta vägar igen (dock så regnade det inte)... Har hört att man bör vänta i 2 veckor innan man "får" tvätta igen. Jag hade inte tänkt mig någon avfettning eller starka medel, utan bara att skölja av bilen å sen torka den... E det för tidigt kanske??? :-/ Alltså, bara ljummet vatten med en ny svamp å sen torka med skinn. En till fråga. Vad e det lämpligaste medlet för bilen när den e lackförseglad? Vanligt bilschampoo med vax/utan vax eller kanske Turtles SuperTvätt??? Och vilken avfettning bör jag använda så jag inte förstör lackskyddet? Vore tacksam för svar! Tack på förhand! Mvh Tobias | |
|
Kör inte med några starka bilshampon eller avfettning det tar bort lackskyddet fortare,när jag lackförsegla min bil fick jag med ett speciellt shampo att använda. Hör om dem har det med,kommer inte ihåg namnet. Mvh Länk |
|
|
Ngn form av högtryck är bra för att få loss stenar o dyl. Svampa mjukt med en ren svamp och ett vaxfritt shampoo, ok, meguiars eller bmw tex. Självtorka eller Sccinan välj själv. 1-2 v borde nog det få härda. Asken |
|
| Tackar och bockar för svar! =) | |
|
Jörgen sa till mig att vänta 2 veckor med att tvätta bilen. *Best Man Wins* |
|
|
Oki... Men menar han typ inte avfettning, schampoo etc då? Jag hade bara tänkt spola med vatten och sen torka med skinn. Eller kanske bara köra den torr... Det e väl typ samma sak som om det har regnet lite rent vatten på den? Det e väl ingen fara? :-/ Hade tänkt spola av den imorrn och då har det iallafall gått 11dgr... Anledningen till att jag inte kan vänta till på fredag är att jag *host* =) ska hämta en tjej på Cityterminalen på Onsdag som ska bo hos mig ett par dagar =) Man vill ju att bilen ska va ren då =) Kan tillägga att den bara en dammig och har fått lite smutsigt regnvatten på sig... Har bara kört den runt 4-5ggr sen rekonden.... Totalt runt 25mil! Mvh Tobbe |
|
|
En polare till mig gjorde en lackförsegling på sin S 60 T5 och bara spola av den var inga probs. Han fick vänta i en vecka innan han kunde spola av den och ytterligare en vecka med att svampa den (om jag inte minns fel). Han köpte även ett speciellt schampoo och en speciell svamp till bilen efter denna behandling. /Kidde Saknar Beemer... Ska ha större båt istället för en dyrare bil. |
|
|
Oki, tackar för svar. Ska kolla med Jörgen om jag måste använda en speciell svamp och schampoo... Tycker inte heller det borde va några problem med att spola av den. Det e väl värre att köra den när det regnar eller då det e blött ute? Om den ska få en perfekt härdning så e det väl garage som gäller i 2 veckor? Mvh Tobbe |
|
|
Jag vill inte va ding !!!!!! Men varför inte fråga firman som fixat din bil när du hämtar den dom vet ju exakt vad som gäller eller hur?????? |
|
|
Tja! Jo den tanken har slagit mig... Jörgen sa 2 veckor men jag tänkte att spola av den kan ju inte va farligt. Nu har jag spolat med vatten iallafall och det blev bra =) Allt bara rann av på en gång! Och min "halvt" GLASTEC-behandlade framruta e helt otrolig! =)Det e som vax på rutan! Ska GLASTEC behandla alla rutor+lampor i vår! ;-) Nu väntar jag bara på imorrn för att plocka upp min söta tjejkompis! =) E ganska skakis ska jag säga *ler* Första gången jag träffar henne "in real life"... Annars har vi bara chattat och pratat i tfn sen 4 år tillbax! Wish me luck! =) Mvh Tobbe |
|
|
Tobbe, din lilla spjuver...:DDD Och grattis till ett bra resultat! M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.