AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
381

Vad tror ni om denna?

fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Hej! Vad tror ni om den här bilen:

Länk

Hmm, rätt lång länk..hoppas den funkar. Ja iaf så pga "ändrade familjeförhållanden" så måste jag ändra mina bilplaner, tanken var att jag skulle köpa en 328 E46 till sommaren men så blir det icke nu..

Jag är sugen på en 525-535 i prisklassen <40000 kr, hittade denna på mobile..vad skulle den kosta klar i Sverige tror ni, är det nån idé att importera en så "gammal bil?

ferlin
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Den såg fräck ut och verkade fin på pappret! Priset känns rimligt om den är så fin som anges.
MEN, jag skulle inte importera en så pass gammal bil idagsläget, det lönar sig förmodligen inte. Räkna med 10.000:- för att ha bilen hemma på uppfarten.

Här i Malmö finns denna: Länk
som jag tycker verkar vara fin. Kan åka och kolla på den, om du är intresserad.

Nu är det iofs nästan lika lång till Tyskland som till Malmö, för din del....men du slipper importkostnader..

Oavsett vilket så tycker jag att du, med tanke på prisklassen, ska försöka hitta ett fint exemplar här "hemma": Det är ju inte precis som om E34 är någon ovanlig bil.... :-)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Jag har sett den annonsen, verkar fin! Liite för mycket pengar för mig i dagsläget är jag rädd för..

Jag är nog inne på samma spår som du, det inte är nån vits att importera en bil i "min" prisklass, men den på mobile verkade fin faktiskt.

Får nog ta och hitta mig en här hemma, det finns ju som du säger en del till salu här också.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Bra terapi mot "ändrade familjeförhållanden" kan vara att göra något så galet som du är inne på. Dra till Tyskland är rådet från Dr. Copy. Berlin är inte så farligt långt heller. Bilen såg fin ut.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Sedan är det lätt hänt, att nästa gång du ändrar dina familjeförhållanden, fast åt andra hållet, så kanske Måttsund eller kvarken är det längsta du FÅR åka. Så dra mens tid och äventyr finns tillgängligt. Här på forumet finns hur mycket som helst om att ta hem en importad bil. Sedan kan det inte bli så mycket mer spännande i livet, än att halka upp till Luleå med svålarna som satt på bilen.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Ursäkta min dåliga skoltyska, men var inte priset dessutom förhandlingsbart? (snart åker jag själv)
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Copy: Tack för rådet ;-) Måste faktiskt säga att jag är lite sugen på bilen, den ser himla fin ut! '

Vilka avgifter är det som ska betalas när man importerar, och kr på dessa? Har inte alls koll på importsvängen..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Läs hela importguiden till vänter på menyn sen är nog alla dina frågor besvarade.
Asken
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Ska ta och göra det Asken, om man lyfter blicken till vänster ser man ju faktiskt att det finns en importguide..
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
jag mailade snubben med bilen, har tydligen ingen servicebok :-( Ska väl glömma den direkt då..? Han gav ett sista pris 30000 sek (3300 euro) Kan ju inte låta bli att vara lite sugen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.