|
|
|
|---|---|
| Har en 325-87 som ja tycker kopplingen är väldigt hård på,undrar om ni andra som har E30 325:or också har hård koppling...!? | |
|
Den ska inte vara hård om allt är som det ska...Det brukar bli hårdtrampat när kopplingen börjar ta slut...Jag skulle tro att ett byte är på sin plats. "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
| Nix, den ska inte vara hård. Inte så hård att man reagerar på det iallafall. Troligen dags för ett kopplingsbyte för din del.. tyvärr... | |
| Jo,men kan de inte vara bytt till en hårdare koppling då eftersom den tar superbra,lite långt ut men de slirar absoult ingenting...va tror ni? | |
| Min är precis likadan. Slirar ingenting och ganska hård i pedalen. Ska byta koppling i vinter. Ska kännas som en ny bil sägs det. | |
| Det finns väl ingen anledning att byta ut den om den inte slirar? Ni får väl träna benmusklerna ;) | |
| Det är inte därför jag byter. Jag tycker om bilar med hård koppling. Dock så rycker den väldigt störande när den blir varm, t.ex väldigt mycket stadskörning och kopplande. Ska enligt förståsigpåare vara kopplingen som behöver bytas. Den har ju trots allt gått 18000 mil. | |
|
samma som på min då,hård men inget slirande...då är den ju inte dålig.... hur mycket kostar de ungefär att byta koppling om man lämmnar in den? |
|
|
Väcker den här tråden och undrar samma sak som LazerEye.. Provkörde en med samma symptom idag som jag vill köpa :) MVH Johan Länk Alla i v-norrland, regga er! |
|
|
min koppling är inte hård!!! det är ganska mjuk och bättar på en gång ...det som gäller är att låta bilen dö...eller att åka i väg med hjulspinn....men jag har ju utbytt tryckplatta och lamell!!! Hoppas det löser sig för dig LazerEye !!! ///325/// |
|
|
min var åxå väldigt hård...fundera på om det var sinterlamell men icke bmw orginal stod det.....nu kommer det en ny koppling lamell och ur trampningslager på få se om det blir nogon skillnad, |
|
|
En koppling blir trögtrampad när solfjädern i tryckplattan blir "sliten" och hugger koppling är den definitift dålig o bör bytas. Den ska inte vara trög/hårdtrampad på en så motorsvag bil som 325, vridmomentet är inte speciellt högt och kopplingen är anpassad efter vridmoment. Att kopplingen inte slirar betyder inte att den är bra... Kör ALDRIG med en koppling tills den börjar slirar, då är den för länge sedan slut o skulle ha bytts långt tidigare. En koppling som slirar greppar inte och defekter på svänghjulen kan uppstå med härdfläckar som sen ger problem med ny koppling också. Och även växellåda tar skada av en koppling som inte fungerar riktigt! Relativt mjuk i pedalen och lättdoserat dragläge utan att den hugger eller slirar kännetecknar en frisk koppling! ///Magnus |
|
|
Så den här tråden är uppe igen :) Va min gammla 325:a som hade hård koppling,så ja plocka isär kopplingen å såg att de satt en sinterkoppling där :) Undrar fortfarande varför nån av tidigare ägare satt dit en sån koppling på en sån bil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.