AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
529

vet någon varför sitsvärme koppls ur så fort jag sätter mig på sättet

draganb.
Tja. Jag har en 318 99" svensk såld med kom.pkt.
Jag har ett problem. Ner jag kopplar in sitts värme på förar sida fukar den bra, men så fort jag sätter mig på sättet så kopplas den ur på en gång. På passagerar sidan funkar den som den ska. Jag undrar är det någon som vet vad det kan vara.
Tack för alla tips i förhand.

kan ju vara nån sensor som slår av när du sätter dig,eller typ nå kabel som kommer i klämm när du sätter dig....är inte så inne på E46 funktioner
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan också vara en kortslutning i värmedynan.
De är känsliga för om man ex sätter ett knä i sittdynan när man lutar sig in i bilen av någon anledning.

Mvh
borgmastaren
Jag har liknande problem. Vet iofs inte om den fungerar alls på förarsidan. Jag HAR satt knät på sätet flera gånger.

Nån som vet hur man kollar/byter den? Går det att montera bort sätet på något bra och säkert sätt?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Här är en till som lyckats sabba passagerarsidan. Enklast lär vara att byta, men också dyrast. Minst 3000:- skulle bmw ha för att byta, då byts hela klädseln. Jag är inte så omtänksam, så jag låter min passagerare trycka på knappen upprepade gånger för att få fart på den :)
Kanske byter senare....

Mvh
Anders S.
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Dragandb: Kan det inte vara av/på knappen som är dålig. Samlas ju mycket damm/skit runi den.
Undersökte det i somras. Ville he stolsvärmet fungerande till vintern. Stolen monteras bort enkelt. Vad jag mins satt säkerhetsbeltet rejält fast i stolen, detta bör iaf gå att ta isär. Såg sedan att stolen var en komplicerad historia. Mycket fjädrar/spännen lite överallt. Demontera allt och byta värmemattan går nog fint. För min del tror jag att jag skulle få stora problem att montera ihop stolen.

/Henrik - oxå med kall bak!

Mvh Henrik.
draganb.
Tack Henrik för typset, imorgon får jag göra vissa ingrep.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.