|
|
|
|---|---|
|
Surfa in på denna länk för att se vad just Din bil kostar i drift varje månad. Allt enligt Konumentverkets riktlinjer: Länk Många, men långt ifrån alla BMW-modeller finns med. Själv baserade jag min 540-kalkyl på 740 (bör vara ganska likvärdig). Glöm inte att kryssa i värdeminskning och kapitalkostnad om ni vill bli riktigt skrämda! ;) roadZter | |
|
24kr/mil som är den intressanta siffran, rätt ok. Kompressor ej medräknad:)) Asken |
|
|
Min bil var inte med :( ------------------------------------------- Länk |
|
|
Asken: 24:-/mil?! Själv hamnar jag på 58:-/mil (9.660:-/mån). Det kostar att ligga på topp... =) roadZter |
|
|
15kr/milen ! Tänk att det kan vara "billigt" att köra gammalt =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! |
|
|
DZ: 5000mil/år kör bilen i ett flertal år samt 3900helår helförs, ink kapitalkostnad och det du sa. 740/98 kostnaden. Asken |
|
|
Asken: Jo, det är klart - din årliga körsträcka gör en hel del på kostnaden per mil. Din årskostnad bör hamna runt 120.000:-, inte lika rolig läsning kanske... ;) roadZter |
|
|
Skattade pengar dessutom! Huh! roadZter |
|
|
Varför skulle jag vilja det? My Bimmer is my mistress |
|
|
Den där sidan stämmer egentligen inte med verkligheten heller. Std är 16" hjul och när man åker på 17 eller 18, då dubblas resp tripplas kostnaden. Jag samlar dock vartenda kvitto på kostnader jag har på bilen i en pärm+ in med det i excel. Se Länk Som Bamsefar har jag skaffat mig en TEURES hobby:) Vartenda del man köper utöver standard är att räkna för sitt eget höga nöjes skull. Det kostar att ligga på topp, summerat har min bil kostat mig ca *censurerat tal*kr de senaste 12 månaderna och som sagt det kostar att ligga på topp:)). |
|
| Jeppsan, men vad spelar denna site för ngn roll? vill man åka ngt kul kostar det. Antingen har man, vänta får jag titta efter, skrammel, lite i plånboken och kul bakom ratten. Alternativt mycket i plånboken och ett SL eller SJkort i bakfickan:)) | |
| Jag håller med dig, Asken. Pengarna är till för att omsättas. De gör ingen nytta på ett bankkonto! ;) | |
| Man vill väl inte veta vad det kostar. Eller? | |
|
tagge: Why not?! Är du rädd för att du lägger mer pengar än vad du har råd med??? ;) roadZter |
|
|
Visserligen ingen Beemer längre, men 30100:-/år. På en gammal Fårrd. Märkligt, de räknade en snittförbrukning på 1,08 l/mil... Det stämmer inte!! Är glad om jag hamnar på 1,2 i snitt... Detta är vid LUGN körning. /Kidde Saknar Beemer... Ska ha större båt istället för en dyrare bil. |
|
|
Tjenare. Testade för skojs skull. Dock fick jag välja 328:a då det var det närmaste en M3:a jag kom. Men det jag reagerade på var: Tvätt, rostskydd 720:-/år Det är ju vad jag lägger per månad... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.