AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
846

E36:a från -92, vad bör den kosta?

ok
7
oka
525i -91
HALLÅJ!
Ska kika på en 325i från -92! Men, vad är ett skäligt pris?

-18 000 mil
-Ingen servicebok
-Importerad 98
-Stereo med växlare och lite krussiduller...:-)

Sen var det en till sak! Kollade upp bilen (fick fax) från vägverket, där stod det att bilen var från 92! Var ligger missförståndet? Eller är det en välli´ sen 91:a?

Vad är som sagt ett bra pris för en sådan här bil?

M V H

Oka.

P.S Blev omdirigerad hit från 3-serie forumet... Ny här.

Olof Karlsson
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
En importerad 11-åring utan bok. Jag hade gått vidare till en annan. Lite grisen i säckenvarning, och tänk på att du själv ska sälja bilen en dag. Är du svårt sugen, hugg till med max 40.
Varning varnig!!!

Skulle inte heller ge mer än 40´ Skulle i ställer lägga på 20´lappar och få en som det är historik på...

Inget ont om inport bilar men man har ju hört en och annan rövar historia om dom exemplaren utan service bok mm...
-RW-
Håller med samtliga, import utan Servicebok och ingen historik "at All", låter inte bra. 40 max.

MVH
Running Wild
----------------------------
Länk
-Rw- Är du nöjd med din 320i? Skulle kunna tänka mig en sådan också...
Kankske dom 42 extra hästarna inte spelar så stor roll?? Eller är den trimmad?
-RW-
Micklo//

Underbar bil, har haft bilen i 1år, har inte behövt göra så mycket än att byta olja på'n.

Driftsäker och mycket kör glädje i lilla sexan, o andra sidan är den Sv-såld också. Inget illa menat gentemot import, men man är lite mer på den säkra sidan.

MVH
Running Wild
Länk
-RW-
Micklo//
Glömde dock säga att jag har även fått byta spindeled och hjullager fram, dessutom nya stift.

MVH
Running Wild
Länk
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Jag håller inte riktigt med ovanstående...
Jag har en 320 -91 importerad -01 utan servicebok samt dokumentation...mätarställningen är troligen omställd.
Men för att vara en såpass gammal bil så är den i mkt gott skick. Betalade 55' för den förra året.

Inte en rostfläck, alla bromsdetaljer som nya, inte ett missljud, bes. ua. Drar normalt med olja, allt fungerar på den som det ska.

Den har inte särskilt mycket utr. Skinnklädsel är det enda som är extra. (det är en sedan)

Var inne på auk. bmw säljare för ett tag sen och kollade på en liknande bil. Det var en sv. såld. Bilen hade rullat ca 25 000 mil. Bilen såg okej ut på håll. Men vid en närmare titt så var det gravrost på skärmkanterna. Båda lyktorna bak var spruckna. Gravrost vid tanklocket, sprucken vindruta och ingen extra utr. De begärde ca 65 000 för den bilen så det finns även svensksålda vrak.

-RW-
AndersG//

BMW handlaren brukar ha över pris på 10, 15000 på sina begagnade bilar så det är inte ovanligt.

Du fick betala 55 för din var väl också något överpris.
Import bilar brukar i regel vara billigare än svensk sålda vare sig de har S-bok eller ej.

MVH
Running Wild
Länk
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
RW:
Jo jag är medveten om det, men ändå. Om man jämför mot skicket mellan bilarna...så är det helt otroligt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
På en så pass "gammal" bil är det ju ändå skicket och hur bilen låter och går som är den avgörande faktorn
om man ska köpa den eller inte, även om bilen inte har nån servicebok, så behöver det ju inte vara en dålig bil för det.Är bilen hel o ren och inga missljud i motor och transmission,bromsar ok mm, så ä det väl OK,Sedan var prisnivån ska sättas är ju en förhandlingssak.
Miltalet?? på en sån bil, man bör se och jämnföra beror helt på hur ägarna skött sina bilar.Har sett exempel på "Lågmilare" av äldra modeller med garanterad mätarställning, men sett ut som skit för det, pga slarviga ägare, så man för inte stirra sig blind på en servicebok utan det alltid bilen i sig som är den avgörande faktorn.Och en import av äldre modell kan ju vara mindre rostbenägen som sagts tidigare.

MVH
Hasso
Länk

-RW-
Självklart ska S-bok inte vara avgörande, men köper man en import är det skönt och ha en sån med.
AndersG: Var det månne en lagungrön 320i-92:a på Autowåx som Du kollade på?
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
bjoerck: hehe jo det stämmer bra det.

RW: Du har inte tänkt på att nästan alla tyskimporterade bilar med s-bok har falska s-böcker?

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag ägde en Golf -92 förra året som hade relativt låg mätarställning, 13000 mil, sv-såld med s-bok.Bilen såg ut som skit! Smårostig och allmänt halvskabbig.
(kostade därefter oxå.....25')
Har sett bilar som har gått det dubbla och i ett skick som var ljusår bättre.
Stirra dig inte blind på mätarställning och s-bok utan kolla på bilen. Gör ett M-test om du är osäker.
//Marin
AndersG: Jag har en gång i tiden ägt 320:n på Autowåx! Då jag sålde den hade den gått 17000mil och var i mycket gott skick. När jag nu fick se den igen efter 25000 mil blev jag illa berörd! Det är inte kul att se något som jag vårdat ömt förfalla så totalt. Kolla länken!

Länk
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
bjoerck: Det var inte lite skillnad i skick. Bilen är verkligen dåligt skött efter att du har haft den. Man kan knappt tro att en bmw kan bli så rostig...men men
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Jag köpte en 525 -89 av tullen på en auktion, den saknade s-bok och alla andra papper, nu var tullen så smarta att de skickade alla handlingar tillbaka till Tyskland ink. s-bok. Bilen har körts 21800 mil enligt mätaren, när jag kom hem med bilen så lyfte jag upp bilen och till min förvåning så fanns det inte en rost fläck och det satt nya skivor och klossar runt om. Motorn går mycket bra lika så växellådan, enda felet är en satans givare som inte vill slockna, kylvatten nivågivaren (den är ny, men den kommer up på CC displayen ändå). Så på gammla bilar är dags skicket mer avgörande en servicebok, granska bilen väl och lyssna och var mistänksam på alla oljud du hör.
MVH
O.G
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.