|
|
|
|---|---|
|
Funderar mellan en 528 touring och 540 touring båda -00 .. vill bara ha reda på vad det är som skiljer dessa bilar åt förutom motorn, karossen mm ? Tacksam för svar ! Kör Bmw ! | |
|
Bensinförbrukningen! ;) Ok! Lite seriösare>>>Kolla på sök inlägg,säkert skrivits en del i någon liknande fråga. Stora skillnader är det väl inte tal om,dock vet jag att styrningen är annorlunda(snäcka) för att i princip hela framvagnen är "flyttad över" från 7-serien iom V8 alternativet. En del menar då att det blir aningen sämre känsla i styrningen med V8 framvagnens styrning.. Rätta mig gärna. Mvh Janne. |
|
|
528 är paradiset och 540 det dyrare himmelen... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| ok tack så mkt för svaret janne | |
|
Kör ett par mil i en välskött 540 och du har svårt att motivera något annat men det kostar en del att leva med känsla. Dock värt vartenda krona. Asken |
|
|
Förstod att Asken inte kunde låta bli att svara ;) Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kör inte en 540 ger en klar abstines om du sedan sätter dig i en 528:) Jag vägrade provköra Askens 540 bara av den anledningn att jag är barnsligt förtjust i V8 maskiner.Till slut "bar" han mig in i bilen, 528 var som en Moppe i jämnförelse ett par dar. 528 är en oslabar kombination av bra prestande kontra ekonomi och den räcker gott i de flesta fall. Men en 540 är en 540 dvs en hel del mera, men det kostar en del pengar att hålla igång den ekonomiskt inga enorma skillnader men är plånboken inget hinder köp en 540.Erkänner att jag bokade en 540 av min fd 528 ägare när han skulle byta, men tyvärr tvingades han sälja av den flera år förtidigt, så den passade inte min penningpung i höst. MVH Hasso Länk |
|
Vore tacksam för så pass seriösa svar som möjligt tack \Göran |
|
|
Göran: Om du tittar under galleriet, bmwpowerbilar och sedan min 540 touring. Där hjälper jag en A att leta ibland 540:or. Nu kör han iochförsig Audi Allroad idag men det kan ge dig en inblick lite i en 540s vardag. Min är dock lite modifierad skall betänkas. Räkna ca 2dl mer per mil samt Övriga kostnader 10-20% dyrare än en 528. Framför allt är 540:an underbar när man åker mer än kortkörningar, landsvägslok. Skall du köra huvudsakligen stadstrafik räcker en mindre 6cyl 5 serie mer än väl. Vi har en del glimten i ögat här inne som märks:) Mvh och lycka till Asken |
|
|
540 har utförligare standardutrustning samt då det är en dyrare bil, generellt sett har mer extrautrustning. Det finns dock undantag självklart. Under modellguiden till v hittar du rent tekniska skillnader. Asken |
|
|
540'an har givetvis en annan chassisättning, och lite kraftigare bromsar & krängningshämmare + nästan alltid mer utrustning. men dom flesta påstår att 6´orna känns bättre på vägen (styrningen), Jag är ju lite jävig i fallet, men en 8'a är alltid en 8'a.... :-) |
|
|
Tack för alla svar, övervägde detta imorse och hade sedan klart för mig vilken bil det blev, Imorrn eftermiddag står det alltså en 540 på garageuppfarten ;) \Göran |
|
|
Kul och grattis, välkommen i gänget:) Du komemr inte att ångra en sekund:) Om det är en import se till att kolla bakgrund och mätarställning hos BMW själv finns en del fiffel i branschen bland mindre seriösa handlare, ett tips:) Du får skicka ett par bilder och lite text till läsargalleriet så vi får se skönheten. Mvh Asken |
|
|
Det är ingen import dotterns pojkvän är bilhandlare så jag köper den genom honom. Får väl ta o fixa lite bilder o sånt. Funderar däremot på att fixa lite med motorn KCR är deras chip bra ? läste på deras sida att jag får ca 310 hp om jag sätter i ett sånt, eller finns nåt annat att rekomendera ? \Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.