AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
570

Elfel! Eller?

Ma
34
Mason
530i -93
Mitt centrallås är paj! Den ville inte låsa upp men larmet verkar funka för den blinkar som vanligt (har carguard 800s). Om jag skall öppna bakdörrarna så går inte det för låsknoppen åker ner direkt! När jag satte mig i regnet för att åka så märkte jag att vindrutetorkaren inte funka, bara på maxläget.
SÅ VAD ÄR FELET???

Blir så himla less! Börjar tvivla på BMW kvalitet...
Ma
34
Mason
530i -93
Gick ut till bilen igen och då funkade allting igen. Jaha, tänkte jag, men blev inte gladare för det eftersom det är opålitligt. När jag kört ett tag så började vindrutetorkarna hacka för att helt sluta fungera. Även fönsterhissarna och takluckan var paj och självklart låset oxå!

Är det nån som har förslag på lösning så är jag djupt tacksam!
Verkar vara glapp någonstans, ett relä kanske, som påverkar många elfunktioner. Vill ju att min beemer skall vara schysst!

Mvh Mattias
Ma
34
Mason
530i -93
Hmm....suck. Får väl bita i det sura äpplet och lämna in den.
sebbe_bmw
Kollat alla relän och säkringar?

Hur är batteriet? Du kan starta bilen utan problem?

Maila!
Sebbe
co
18
coney
bmw 735 IA -87
ta och lossa kablarna från batteriet i ca 15min och prova sen....så gjorde jag och sen dess har det funkat....hade samma fel på min.....

"""hmz"""
czj761m
Har du kollat huvudsäkringen vid batteriet.(80a blecksäkring).Kan glappa,vara nästan av.
Ma
34
Mason
530i -93
Den där huvudsäkringen, vart exakt sitter den och hur ser den exakt ut?

Kollade häromdan men det ända jag såg var lite sladdar och på andra sidan, vänster, satt det en svart låda med en mängd sladdar och säkringar på. Blev missmodig minst sagt...
czj761m
På pluskabeln vid batterianslutningen.Inlindad i svart plasttejp.Iallafall på m5.
Ma
34
Mason
530i -93
Nä, jag hittar ingen sån säkring på min bil...
Elfel suger!
Ma
34
Mason
530i -93
Vet nån om det finns nån huvudsäkring på min bil och i sådana fall var den sitter?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.