|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ute i höstmörkret. Körde rostskydd på bilen i går. Oljesprutning. Undrar nu om några av er har lite erfarenheter av detta. Olja kontra annat rostskydd som tex Tuff Kote Dinol eller va de nu heter. Betalade 795 spänn, ganska överkomligt tycker jag. TKD skulle ha över 4000 för deras behandling. Nåja, hoppas på några kloka svar. Ha de gött o kör försiktigt nu när "halkan" är ute o kör på vägarna... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vad menar du med oljesprutning?? Linolja enligt den miljövänliga medtoden eller nått annat?? MVH Hasso Länk |
|
Hej Hasso, Ja jag tror att det var det de använde. Bilfan va kladdig längs sidorna och det luktade ungefär som linolja och oljan var ljust gul. |
|
|
Oljesprutning?? Vid en seriös rostskyddsbehandling så ser man till att kemikalierna inte är allt för eldfängda så att bilen inte försvinner i ett moln av rök o eld den dagen man ev. behöver använda värme till ev. reparationer...Så det jag hoppas på med din oljebehandling är att inte det äventyrat DETTA iaf...annars så är det inte fel med en fuktavvisande/skyddande olja som korrosionshämmare. Tuff-kote dinol är naturligtvis att föredra om man inte vill "chansa" med någon oljebehandling.. Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska visst funka bra med den miljövänliga linolje metoden. Har själv köpt sådant på sprayburk verkar OK. "Tuff o Kåt" är ju en tradionellt bra underredsbehanlingsmetod:D med en garanti om jag inte har fel och en av de absolut bästa under årens lopp. Men man får inte vara främmande att det kommer nya och miljövänligare alternativ som säkert är bra metoder också. MVH Hasso Länk |
|
Hej hej, Får väl tacka för svaren. Blev inte möe klokare men tack iaf. |
|
| Hej, har just haft min BMW316 på behandling hos Mercasol i Kungsbacka. Jag är mycket nöjd med resultatet. | |
| Kör man Tuffkote's största behandling får man 6 års garanti mot genomrostning.....Visst kostar de lite mer än 795,ja gav ca 5500,men de plockar de bort innerskärmarna,tvättar bilens underrede med nån varm speciallösning o först därefter behandlar de bilens hela underrede inkl hålrum..... | |
|
Enligt bekanta som småfuskar lite med rostskydd kan linolja lösa upp redan existerande rostskyddsbehandling. Någon som hört liknande? Procura cura para to locura |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.