|
|
|
|---|---|
ludde |
tjenare Jag har en 520 från 88 (E-34) och när jag kör bilen under 130km/h så är den helt ok. men så fort jag kommer över 130km/h. så dör den i ca 1 sek. för att senare funka bra igen och så håller den på. kan hända flera gånger på en minut bara.....och efter det har hänt 1 gång så kan den uppföra sig så även när man kör saktare. Min fråga är därför varför? någon som haft liknade problem? Jag kan tänka mig att den kan vara dåligt bränsle filter kanske eller nåt, så han inte får soppa. men jag är ju ingen super meck så vad vet jag. Tacksam för svar snarast Ludde |
|
När servade du bilen senast? Igensatt bränslefilter eller dåliga stift är två tänkbara anledningar. Mvh |
|
|
Min gör detsamma vid kraftig accerlation från 1:an till 2:an dvs när jag slänger i 2:ans växel så går den upp till 3 tusen varv kanske sen tvärdör den i en ½ sekund eller så men det gör det inte vid full plugg på 2:an bara rätt skumt ! men jag ska byta stiften , oljefilter , luftfilter , bränslefilter och diverse oljor , lär väl märka om problemet kvarstår ! om för alla som undrar så varmkörs motorn före krafttag ! =) ---------------------------------------------- Länk |
|
| Wrath: Jag hadde samma problem vid växling från ettan till tvåan. Så jag bytte förpumpen i tanken så blev den som ny! | |
|
ludde:Kan vara luftmängdsmätaren som trilskas för dig,dvs vid ett visst spjälläge så "tappas" kontakten från lm-mätarn o du får detta symptom...KAN hjälpa med att smörja upp elektroniken med kontaktrenssprej..Om du är osäker=lämna in på en BMW verkstad för att kolla/mäta upp denna mätare o ev låta dem åtgärda.. Wrath>>>Vid kraftig acceleration så får man denna reaktion även på en vanlig 535:a(din var väl trimmad) troligen ett fel som är inbyggt från fabrik,kan hjälpa med en ny förpump som tipsaren skrev...dock blir man inte av med problemet helt efter en dylik operation har jag märkt..dvs soppan trycks bakåt i tanken vid tanknivå under eller strax över 20liters nivån o pumpen suger luft någon tiondelssekund därav fenomenet. Händer aldrig vid tanknivåer över ca 30liter... Så med andra ord börja med att tanka fullt :) Mvh Janne. |
|
|
Aha trevligt ! ja det är under 20 liter nu så det kan nog vara det ! hmm annan grej som jag upptäckte när jag skulle parkera bilen var att den läcker bensin eller olja från motorn , ev. avgassystemet var en stor ros där bilen stått ! Jag tror avgassystemet inte är tätt vid grenröret kan den läcka då ?! _____________________________________________ Länk |
|
|
Tipsaren >> vad kostar en förpump ?? köpes på BMW eller mekonomen _____________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.