AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
839

Mini - utlåtande

Esa
Jag testade en Mini i vintras och var positivt överraskad. Inredningen var visserligen smäck och bilen stötigare än min M3:a. För ett par dagar sen lämnade jag in våran 316i Compact på service och fick en Mini som lånebil. Vilken skillnad...hela bilen är ju smäck. Mycket bra väghållning, styrning och växellådan klart trevligare än BMW's kärva låda. Men resten är hästlängder från BMW's snikbil. Skrammel, vindbrus och vägljud som en Honda. Dessutom ska den vara piggare än Compacten men det känns inte. Att sitta i den känns lite som, vill men kan inte.

Ett hålvårs abstinens!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tänk så sura hundkojefetishisterna av den gamla sorten skulle bli på BMW om hundkojjan helt plötsligt skulle bli en högstatus kvalitetsbil ;-)

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Jag har varit och provat Cooper S idag och tyckte helt klart det var den roligaste framhjulsdrivna bilen jag kört. Lägger nog min beställning på en sådan snart iaf.

/Per
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Test körde en Cooper S en bit för ett tag sedan, kan man ha roligare gokart med 163 kompressormatade hkr??
Men 200 tkr skulle inte jag villa pröjsa för en sån.
även om kulfaktorn är på en högre nivå och bilen var helläcker, med både väckarklocka och moraklocka.

MVH
Hasso
Länk

Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Jag lånade en "vanlig" MiNi för att göra reportage till Bayrisches Blatt (var med i senaste numret, känns som om det är läge att göra en uppföljning och provköra S:en..

Jäklar vad kul den var att köra, intressant att det skall vara BMW som får till ett så kul FWD-chassi. Om den är smäck eller inte i inredningen skider jag i, den kan man ju kasta ut och sätta in en bur istället :D (Om nu bara tiden kunde rulla på så att man kan få en sådan för rätt pengar och konvertera den till nöjeskörning :D)
Jag körde Cooper S för ett tag sen och här finns mina och andras synpunkter på bilen:
Länk
Hasso: Det tråkiga är att det inte stannar vid 200´Curry+Chili pkt och ngt grej till lägger den på 240´
Men det finns inte mkt annat att välja på om man vill ha en kul bil i den prisklassen faktiskt. Att köpa den privat skulle jag nog aldrig göra. Andrahandsvärdet kan ju bli ren skit om den floppar som beetle gjorde. Men tar man den som tjänstebil spelar det ju ingen roll.

Jag är övertygad om att detta är bilen jag kommer köpa. Det står mellan den och Civic Type-R.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Cooper S är en lysande bil! Kanske lite fel prissatt också och det finns kanske en risk att den går som, Zodkiaken säger, samma väg som alla andra retrobilar.

Dock tycker jag nog att minin kan bli mer långlivad.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Zodiaken:Ju grundpriset är ju nånstans runt 200.sen tillkommer ju lull lull som vanligt.
Jag talade med en kille som körde Vi bilägares testmini,Nensén eller nått fd rallyåkare,jobbar som försäljare, var på jobbet en dag, samtliga i testgruppen var helnöjda och den fick bra med beröm,den vanliga coopern , se rep länken nedan.
Men retrobilar verkar ju vara prissatta högt, även bubblan rosar väl inte lågprismarknaden heller?
Fast repotageteamet på Power nöjer sig ju inte med nån snikversion :))

MVH
Hasso
Länk

an
74
ante318
325ik -87
körde Mini S härom dan.. Tycker att motor och växellåda var helt ok, men styrningen kändes inte helt 100. Sen är ju priset skrämmande.. 250 tusen för en S med skinn och lite fälgar, nej då lägger jag helt klart pengarna på någon annan bil/Ante

Esa
De flesta verkar tycka bilen är ball att köra men ingen vill köpa den som ny. Skulle tro att andrahands värdet blir rätt hygligt.

Fan bryr sig vad andra tycker, inte jag.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Gillar man Mini Cooper S i röd lack (Chiliröd) så kanske detta kan vara ett intressant objekt:
Länk

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.