AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.643

Nummer skylt fram

Sida 1 av 2
tr
197
tretjufemman
BMW 325 -94 turbo
powered by KKK
måste man ha det ?????????????
"John Drake"
Dagens bästa "skämt".....

John Drake....
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Detta har ju diskuterats tidigare på forumet...men jag minns inte vad man kom fram till...pröva att söka bland tidigare inlägg
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Ja det måste du ha annars kan du få 400 i böter. Men har man skylt, nej. För fult och bra mot kameror : )

Mvh Ingo E39 med 19"
BIMMER
Har oxå hört nått om att man inte behöver detta längre
men om man har ska det vara rätt storlek....och färg!!!
jag vet inte var man kan hitta mer info om detta men vägverket måste ju veta
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Var får man tag i mindre skyltar? Vissa bilar har ju små där fram. Räknas det om man har skylten i framrutan? Typ en del amerikanska bilar har ju lite udda storlekar på skyltarna...
"John Drake"
Skall man använda sig av liten regskylt fram så måste det finnas "särskillda skäl" till det..ex: Det går ej att använda en normal skylt p.g.a bilens konstruktion
Får ej plats, eller liknande...mycket svårt att få tillstånd idag (Glöm det).
Beträffande att det ev, är tillåtet att köra utan reg
fram...Vilka "SAGOR"
Bara en tankeställare hur tänker ni er att de aut radarskåpen skall kunna fylla någon funktion om bilarna
framförs utan regskylt..hur sker identifieringen av förare samt fordon då...??? Ska de kontakta Saida på andra sidan genom nåt medium...Då...????

John Drake....
BIMMER
Hur är det för motorcyklar då ska dom få skyltar fram så att man ser dom på kamerorna??
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är som John Drake säger, mycket svårt att få tillstånd med liten reg.skylt.
Till och med svärfars Jeep Cherokee där det bara passar en fyrkantig skylt vägrar dom godkänna!(Ser förnärvarande förjävligt ut!) Man kan säkert bråka lite om det tills dom hajar att det inte passar för fem öre, men på en "vanlig" Bmw är det nog lönlöst...

Att man skulle FÅ åka utan regskylt över huvud taget i fram har jag aldrig hört talas om men det låter ju inte särskilt troligt precis.

Mvh
Anders S.
"John Drake"
Eftersom Automatkameran fotar det aktuella fordonet framifrån,så införs säkert ett lagförslag om detta i samband med att skåpen börjar att användas fullt ut.
Det är säkert redan på gång....

John Drake....
holmis54
Vad det gäller motorcyklar så tror jag inte dom kommer behöva använda skyltar fram, för det är ju trots allt än så pass liten del av alla fordon. Men det var tydligen två killar i södra Sverige som dagligen körde förbi kameraskåpen i 160 km/h på bakhjulet. Tror det går att läsa om dom på aftonbladet.se
st
40
stålmasken
M3-88 320-87
som sagt det här med motorcyklar...
hur motiverar man det....
Sen det här med böter har kört ex antal år utan och blivit stoppad
flertal gånger och desutom kört igenom flygande besiktningar och ingen böter så långt ögat når.. En gång var det någon gestapo som muttrade lite men inget mer..
Så jag skulle inte vara så jävla säker på att man behöver skylt det finns ju tex ingen skylt belysning fram förklara det...

stålmasken
"John Drake"
holmis54: Så vissa fordon slipper igenom systemet utan
Att varken få böter eller straff...??
Det är väl ej rättvist. Om det nu är som du påstår så
kommer det förhoppningsvis att ske en förändring ganska snart....

John Drake....
st
40
stålmasken
M3-88 320-87
Nu hänger jag inte med....
tycker du att man ska få böter...
eller vad menar du......
ska man köra lagligt också.....

stålmasken
"John Drake"
stålmasken: Jag tycker att lagen skall gälla alla....på
samma villkor..Tycker du inte det själv...???

John Drake....
st
40
stålmasken
M3-88 320-87
Vadå är du en såndär som börjar grina när du blir omkörd och ringer polisen.......
Fy fan svensk avundsjuka.....
Tröttna..

stålmasken
"John Drake"
Stålis: Vad menar du...försöker du att krångla till det
Vart vill du komma....??? Du kan ju börja med att svara på den aktuella frågan...Tycker du ej att lagen skall gälla alla...på samma villkor...???
Du kanske inte förstår hur jag menar...eller ???
Om jag förklarar det på ditt språk då...Låt oss säga att vi ligger sida vid sida på Motorvägen i 200km/h
Vi fotas av ett aut radarskåp...Jag har reg skylt och åker dit 10,000:- i böter samt indraget körkort tre år
Du slipper all påföljd för du har ingen reg skylt..har
Du ingen förståelse för att jag i detta läge blir stört
förbannad det är ju "Orättvist" Lagen skall altså gälla
På samma villkor...Förstår du då.

John Drake....
st
40
stålmasken
M3-88 320-87
så du menar att det är bättre att båda åker fast...
Du är rätt kär i din skylt va.......
Du har aldrig parkerat fel och sluppit böter...
Men om det har hänt så har du väl ringt parkerings bolaget och frågat om dom kan skriva en bot och sända den till dig... För annars blir det ju osjust mot dom andra... Eller hur menar du......

stålmasken
"John Drake"
Stålis: Har du hört uttrycket: "Totalt Blåst"...???

John Drake....
st
40
stålmasken
M3-88 320-87
Det var inte min mening att göra dig ledsen.....
men men.....
man behöver väl inte tycka lika om allt...
Fri Fart vad tycker du om det...
så det blir lika för alla.....

stålmasken
sportsbmw
Ska man ha skylt så ska man ju definitivt ha en liten skylt. Jag ringde till vägverket och frågade vilka bestämmelser det var som gällde om man skulle ha små skyltar, svaret jag fick var att jag skulle ta kort på bilen, ett bak och ett fram, och så skulle jag skriva ner en liten "berättelse" varför jag vill ha småskyltar. Gjorde detta och skickade in, men efter tre veckor så fick jag ett brev där det stod AVSLAG! Jag började då gräva djupt inne i datan och hittade en firma spm gjorde likadana små skyltar som vägverkets, tog kontakt med dom och efter 3 dgr så hade jag mina skyltar, och jag er, dom satt som en fläskläpp på min pärla. Dom kostar 350 spänn, men det är det värt, det kostar att liga på topp. Du kan komma i kontakt med dom på Länk

Mycket nöje / JOHAN!

BMW RULES!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.