|
|
|
|---|---|
| Jag har en 528;a av 98 års modell, med TV/Navigator. Söker någon som vill sälja en CD rom skiva till GPS/Nav;en. Den skall ha minst hela Sverige med så hög detaljrikedom som möjligt. Sedan undrar jag hur man kopplar bort spärren för att ha TV;n på under körning. | |
|
Hela Sverige finns inte på någon gps-skiva. Tar slut ungefär vid norra dalarna samt lite längre norrut på ostkusten. Beträffande borttag av tv-spärr: Slå på tändningen i läge 2. Sätt på tv:n. Gå till set och välj kontrast. När den gröna kontrastinställningen syns, tryck på rullknappen och slå av tändningen (håll knappen intryckt). Vänta 8 -10 sek, släpp knappen och slå på tändningen. Nu går det att se på tv när man kör. Fungerar endast på bilar t.o.m. årsmodell 1999. |
|
|
Tack för det, men jag har provat denna instruktion, och det fungerar inte. Mkt knepigt, har provat hela kvällen med olika varianter. Finns det ngt annat känt sätt ? Vet du ngn som säljer denna skiva du beskriver ? mvh Claes W. |
|
|
Claes, skivan finns hos BMWhandlarn. Betr TVspärren, se mail. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Helt rätt ang cylindrar och balansräkningen. MEN vad gör man inte för fränfaktorn !!?? | |
|
Övik funkar perfekt på senaste skivan, var inne i Härjedalen med lite grann vägledning på semestern. Io för sigf med VDO Daytons senaste skiva. Men det ska vara samma. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.