|
|
|
|---|---|
|
någon som vet vad som kan vara galet när bilen misständer vid 4000 varv, hostar till lite och fortsätter sen varva. det är en M20 -84 www.moffa.nu | |
-RW- |
Den rycker till alltså? Tändstiften, Tändkablar,Tändspolare,Bränslefilter(täpp). MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
|
jo något av det är det ju, men jag hoppades på att eftersom det är vid ett specifikt varvtal hela tiden så kanske man kunde utesluta något. om tändkablarna är kassa så misständer det väl hela tiden eller? www.moffa.nu |
|
|
Kolla jordflätan mellan motor och kaross. En bekant hade misständningar runt ett speciellt varvtal, nämnda jordfläta var dålig. Efter byte försvann problemen. |
|
|
Grundfråga vid denna typ av problem: När servades bilen sist? (Olja, oljefilter, luftfilter, bränslefilter, tändstift osv.) Dåliga stift kan ge denna typ av problem. Det behöver inte synas på stiften att de är dåliga. Mvh |
|
|
kolla så att tändfördelaren inte glappa då kan du få dessa symptom.... (Så var det på min) Mvh Martin |
|
|
olja, stift, rotor, fördelarlock, luftfilter, bränslefilter, tändmodul blev bytta innan jag tog ut den i somras. får väl börja rota i det så fort jag fått igång vinterbilen riktigt. tackar för svaren //Martin www.moffa.nu |
|
320-johan |
jag hade samma problem på min 320 och idag bytte jag rotor och då gick han helt perfekt,min misstände också vid 4000 i början och sen blev det värre och värre. MVH/johan |
|
Min misstände ibland, dock inte på specifikt varvtal... plockade bort batterianslutningarna och rengjorde batteripolerna ordentligt. Har inte inträffat sen dess. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.