|
|
|
|---|---|
|
Hej! Häromdagen stannade jag till på en mack för att tanka, när jag skulle svänga ut från macken så kändes servon som i en jänkebil, så lätt att det gick att styra med lillfingret på både hållen. När jag kom upp i lite högre fart (60+) fungerade den som vanligt igen med samma motstånd. Men när jag saktade ner igen så funkade den som vanligt igen. Jag måste påpeka att servon inte gjort såhär innan så länge jag har haft den(1år. Bilen är en 750ial -88 Kan det vara så enkelt att jag har servotronic på bilen som inte funkar som den skall?? Sune | |
| Jag vet inte om det finns servotronic på 750 E32, men nu när jag köpte min 750i märker man tydligt att det är mycket kraftigare servo på 750i än på 735i. 750:n känns ju nästan som en gammal Cheva Van i styrningen. | |
|
Någon annan som vet? Sune |
|
|
Tjabba... Min e alltid som du säger lika lätt att svänga med i låga o stilla men blir trögare när jag ökar farten och enl.Bentleys verkstadshandbok sid.300-3 så står där följande: The Servotronic system varies assist electronically according to road speed.An electronic/hydralic valve on the steering gearbox controls power assist vi the Servotronic electronic control module... Och enl.sidan 320-2 så är 7-serien utrustad med Servotronic Steering system :-) Mvh T.A |
|
|
Tackar för det! Perfekt, nu vet jag med all säkerhet att jag också har servotronic. :=) Sune |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.