AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
429

Hittat en 540i -98,,någon som kan bedömma den

Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Tjena
Hittade en 540i från 98 med 12200 mil på mätaren. Den finns hos Bilförsäljningen Påarp. Någon som kan säga om den är något att ha eller om försäljaren är att lita på ?. Är priset (234´)rimligt ? I deras uppgifter står:
NU 1 ÅRS EUROGARANTI PÅ VÅRA BILAR UTAN SJÄLVRISK, IMPORT MED GARANTERAD MÄTARSTÄLLNING. Det låter ju bra, men,,,,,,. Här är bilen:
Länk

Live to ride
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nu borde jag inte säga något:) Tittar man på bilderna så får iaf jag en känsla i magen som indikeras av ratten, där tummarna sitter i ovankant på rattcentrum. Det lädret ser rätt blankslitet på bilden men jag kan ha fel. På min 12000milare är lädret som nytt. Nu kan detta säkert förklaras Det bästa är att du själv tittar på den och verifierar mätarställningen för att vara helt korrekt.
Mvh
Asken
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tycker att det är för dyrt. Kolla på
Länk
Där finns 10st 540iAT som alla kostar under 200' SEK och alla har gått under 10' mil. Finns säkert en del att göra på priset oxå.
Kanske Påarp firman kan gå ner en hel del i pris, om du inte har inbyte.
Mvh
Marin
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Askovic, hur faan kan du se det på den lilla bilden? :)
//Marin
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Marinad: titta noga och tänk på där man vilar och håller tummarna och slitage från fingrar blir när de rör sig från vilande ställnign på ratten mot rattsvängning...., betänk ljuset och tänk hur det blir när det är blankslitet läder. Jag kan ha fel men huuumm har haft rätt vid ett par tre tillfällen tidigare:) Som sagt är man intresserad av bilen tar man serviceboken och börjar kolla verkstäder i tyskland och sertill att få stämplar bekräftade men jag skulle inte köpa denna. Betänk dock att detta är min egen privata åsikt. Vore jag själv spekulant får man motbevisa sig själv genoma tt ringa.
Mvh
Asken
Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Marin & Asken:
Tackar för detta,,,jag skall gå in och kolla på BMW.de och se vad jag hittar,,sedan kanske jag drar ned en sväng till Halmstad och tittar på åket. Är så fruktansvärt sugen på en 8:a.
Har hört att dessa skall vara så väldigt driftsäkra så jag jagar en 540 el 740.
Som sagt tackar
Ha det

Live to ride
Jag kan även tillägga att skinnet i förarstolen ser slappt ut. Kan tyda på att sätet är nedsuttet och det bör det väl inte vara vid 12 000 mil.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Micke, var ser du någon bild på förarsätet?
Wolv:
Klicka på bilden för förstoring och sedan visa alla stora bilder.
I denna länken såklart.
Länk

Mvh.
Micke Olsson
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Tycker även att knapparna till kliman verkar vara lite för mycket slitna, för att ha gått så kort. (skämtade bara)BMW&Biker; Känner igen bilen, beroende på den ovanliga färgen. Har varit till salu ett bra tag. Tror att en vän spekulerat på den men ratat den, dock inte helt 100. Men prova att leta efter signaturen kilen här på forumet och dra honom och mail och kolla.

Spontant: verkar vara ett pris i överkant.

Copy
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Något är fel går man ut på bilregistret och frågar på ORL 469 vlket tydligt synes på bild får man svaret nummret finnes ej. Kan någon förklara?
mvh

BLJ
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skylten verkar grön. En bilhandlarskylt?

Mvh
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
OK skylten ser grön ut = bilhandlarskylt
Men är då allt ordnat med svnsk registrering?
mvh

BLJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.