AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
893

Köpråd Z3 M Coupé

Lite frågor till er som äger/har ägt Z3 M.

Har börjat fundera lite på att köpa en M Coupé till nästa sommar. Hur är dom att köra? Får man cellskräck eller är det helt ok utrymme i dom fast man är ca 185 cm? Har bara kört roadstern utan cabben uppe. Och vad skiljer motorn i den och i M3 3.2? Z3 är väll "bara" fem växlad? Sen undrar jag om det är lönt att åka ner till Tyskland och hämta en eller finns det många fina och seriösa ex här i Svedala? Har spanat in några Imola röda. Tycker den är ruskigt rå den färgen. Är dom svårare att få tag på i den färgen?

Många frågor på en gång, men jag vore väldigt tacksam för svar.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mors!
Trevlig bil det där, en polare hade en (tills han voltade med den...)
Jag tycker att man sitter riktigt bra i den, jag är också 185 cm!
Vad jag har fattat så är Z3M också 6 växlad och delar motor med M3 3.2.

Vad det gäller priser så kan det säkert vara värt en tripp till Tyskland då dom fortfarande ligger runt 250.000:- för ett fint ex här hemma.
/Klas
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Motorn är samma som 3.2 litern om man inte köper en
nyare då den har 325 hk istället för 321.
Är osäker på när den kom men gissar på 2002.
Växellådan är 5-växlad pga att den 6-växlade inte
fick plats...

...det är ofta jag kommer på mig själv med att sitta å
"fån-le" när man är ute o kör...det är så jäkla skoj!
Tja Gutte! Det är inte första gången den här frågan kommer upp, personligen är jag super nöjd med min Gocart.
Prova att söka på andra inlägg så kommer du nog att hitta svar, du kan ju annars droppa ett mail eller läsa om min bil i Galleriet om vad jag tycker om M Coupen. Lycka Till!

------------------------------
Länk

Doggeli Londons största MoDoit!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
har för mig att någon här på forumet har en imolaröd z3 m coupe till salu med låga mil osv.

Det stämmer att den bara är 5vxl.
Doggeli: Jäkligt fräsch Coupé du har! Den ska möjligen inte säljas någon gång nästa sommar? Den såg faktiskt kaxigare ut än vad jag hade väntat mig i svart. Har bara sett ex. som har varit ganska skitiga innan.

Acey: Ja det var den i Stockholms-trakten va? Den var väll sv-såld har jag för mig?
Gutte:

Är själv 2.02 lång och 51 i skor, tar jag av mig skorna funkade det ganska bra =)
För att sitta helt ok har jag bytt stolar och ratt men jag gjorde det inte lättare för mig när jag monterade helbur =)
Roligare bil får Du leta länge efter.

/Manuel

Lite bilder och film snuttar för er som är intresserade.

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
Glömde & skriva att jag håller med dig om den Imola röda färgen men vit är inte heller helt fel.

/Manuel
Er det original eksos på den blå i snuttene? Kan ikke være det.. :)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
gute: Jag tror den rullade i stockhoms trakten. Kom på t()()l hette han som hade den. Hans mail är niclas.bjrk@telia.com. 2250 mil hade den rullat insp1 gjord och lite delar bytta. Fräsh!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hittade länken dessutom.

Länk
.......Z3 M-Coupe....... Grym bil! Satsa på en 3,2:a så får du mer körglädje än många andra vagnar kan erbjuda + en mycket ovanlig bil!
MH_GTR: Är det din estorilblåa i filmerna? Ser riktigt arg ut! Den silvriga var också grym! Den vita som är till salu på Byt bil är snygg, men jag tycker att vita bilar inte framhäver bakskärmarna lika mycket som en metallic lack. Den Imola röda som Acey länkade ser ju ut som en padda bakifrån!! Bör man vara rädd för att importera en med 7-10000 mil på mätaren? Hade tänkt att köpa en genom BMW i Tyskland och då får man väll oftast Europlus på köpet? Kan ju vara bra om tex. Vanosen börjar krångla. Eller är dom förbättrade på Z3 M?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej Gutte,

tror inte du behöver vara rädd för en bil som gått 7-10.000 mil. EUROPlus-garantin får du inte på köpet (vad jag vet?), men du kan täckna det i 12 eller 24 månader om du vill. Det kostar lite extra, men det är det definitivt värt (bytte precis min VANOS-enhet och med EUROPlus var det helt smärtfritt..). Dessutom så går det vidare till nästa ägare om du säljer bilen, det kan ju vara till fördel för den som köper bilen samt att du lättare får ut vad du begär för den.

Hör av dig om du undrar något annat :)

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Glömde länken, men du kanske redan sätt..;
Länk

/eFx
bo
39
boot
m3 e46 01
vad är det för mer skilnader än bara motorn på 01-02.tex inredning mm
eF
900
eFx
520d Touring -09
Jag vet inte om det är speciellt mycket skillnad på inredningen. Dock kom ju farthållare och DSC där i krokarna, ev. var det redan -00 modellerna som fick det.

/eFx
bo
39
boot
m3 e46 01
vad ja tänkte på är att genom att det är m3ans nya motor i så måste väll mätartavlorna mm vara bytta efter som den nya motorn varvar väll 500varv mer?så ja tänkte att de kanske har bytt till de grå.men ja kanske är ute och cyklar.
Är det någon som vet om det finns andra färger till mätartavlorna och i så fall vad dom kostar?

------------------------------
Länk

Doggeli Londons största MoDoit!
Doggeli,

Hamann har i svart, vitt, gult, rött, blått och kolfiber/kevlar look.
Mätaren är graderad till 300 km/h

/Manuel
Manuel, Tack!

Doggeli
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.