|
|
|
|---|---|
|
Hej, Sommaren är slut och elrollon bara kuggar över- går ej ned.Tips att få ned den emotages tacksamt Christer bumse | |
|
JAg har för mig att det är ganska vanligt med en nermontering och översyn av kuggarna, smörjning, eventuellt får man byta ut en del slitna kuggar. Har varit upp förr detta problem. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| JAg har problem med den manuella rollon till bakrutan som bara släppte tvärt som jag lyckades "knåda" ihop för hand så den är inrullad..men rulla upp den igen vill man ju inte..vad göra??? | |
|
Hur kommer man åt drivningen lätast. Från kofferten ser det ju kört ut och åla upp i bakrutan bakom gardinen ser inte lätt ut. Det finns säkert nått bra knep? Christer bumse |
|
|
Du blir tvungen att demontera baksäte samt ryggstöd för att komma åt att lyfta bort hatthyllan. Finns en sida som med bilder beskriver hur man "vänder" ett utnött drev (går ej att köpa löst hos BMW). Hittar jag på den så lägger jag in länken. Mvh.Patric |
|
|
Tack Patric, Väntar med späning på länken. Christer |
|
|
Hur du demonterar sätet: Länk Länk Hittar inte den med bilder på än. Men enl.vad som beskrevs skall man kunna vända på det stora drevet, eftersom det inte nyttjar 360 gr.av kuggkransen vid transport av duken. Återkommer. Mvh.Patric |
|
|
Länk (till e32 egentligen) på reparation; Länk |
|
|
Tack Kane, jag slapp att leta. Det var den sidan jag menade. Mvh.Patric |
|
|
Råkade ut för samma grej i somras och fick riva baksätet o hatthylla för att komma åt motorn.Tyvärr så var mitt drev alldeles för slitet... Någon som har lite koll på priser? Antar att man bara kan byta motor och växel som en enhet.. Diesel Performance..... |
|
|
Tack Kane och Patric! Härligt med all kunskap på detta forum. Jag har nu hela vintern på mig att göra detta, eftersom jag ej kör med min Bumse på vintern. mvh Christer bumse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.