|
|
|
|---|---|
|
Har en E39 1996 med stora klima. När jag justerar tempen i kupen och slår på AC så ändras inte fläktstyrkan för att kyla bilen trots att det är varmt i bilen. Fläktstyrkan fungerar om jag ändrar manuellt. Men när jag vill värma upp bilen så fungerar fläktstyrkan för att väma kupen när bilen blir varm. Vad är problemet?? | |
M3 killer´n |
Har du på Auto? :) Ring BMW dom brukar vara både hjälpsamma och trevliga. Mvh Jonas |
|
Tryck på knappen märkt "auto" två gånger i följd så så att texten "auto" visas i displayen. För övrigt anser jag att AC alltid skall vara påslagen. Mvh Björn |
|
storken25 |
Jag har samma problem............ |
|
Enligt BMW i Linköping skall fläkthastigheten INTE ökas automatiskt för ökad kylning på E39 -96, oavsett hur varmt det är i bilen. Fånigt tycker jag. På senare årsmodeller finns en knapp för max kyla, kom väl antgligen som ett svar på liknande kritik. /Micke |
|
storken25 |
Inte på -97 iallafall |
|
storken: Nä, jag tror att den kom senare än så. Vet inte from vilket år. /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Svart 523:Fullt normal funktion på 1996 or. det är inte meningen att det ska gå igång för fullt av sej själv och blåsa ishavsvindar med 70 sekundmeter både skadligt och obehagligt, därför så är fläkthastigheten manuellt reglerbar för individuellt välbefinnande i kylläge.Däremot värmen är automatisk. Sedan finns det 5 eller 6 olika versioner av klimatorpaneler och minst lika många olika programeringar genom åren. MVH Hasso Länk |
|
Ingen max kylknapp på -00 heller. Däremot ökar fläkten automatiskt om man sänker till t.ex 16° på sommaren. Massor av sensorer, inner/yttertemp osv inverkar på funktionerna. AC till alltid är säkert inte fel, obs dock att kompressorn går konstant på t.ex E39, blir ju en massa driftstimmar på vinterhalvåret kan man tycka. Det är trots allt en del mekanik i kompressorn. Avfuktning av luften är ju dock inte fel, det blir snabbare imfritt i bilen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.