|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett enerverande elfel i bilen, en säkring (1)blåser jämna mellanrum, och det är några delar den säkringen matar som jag inte har lyckats lista ut vad det är, det står ju på Tyska under säkrings locket. Aut. Geschwindigkeitsregelung Standheizung, Standluftung Zentralverriegelung Svensk instruktions bok har jag, men där står det bara hänvisning till locket på säkrings dosan. /Kari | |
|
Aut Geschw...=Aut hastighetsreglering Zentralverriegelung=Centrallås Luftung är ventilation och Heizung värme. Stand betyder ställe eller stillastånde (jfr Standlicht=parkeringsljus). Nån som är slängdare i tyska än jag kanske vet. My Bimmer is my mistress |
|
|
Jag undrar med om det finns nån sida som har översat alla säkrings platser till svenska! MvH Bmw 4-ever |
|
| Vet du vad som säkring 25 säkrar upp | |
|
Nu har jag nog listat ut allt vad säkring 1 matar, Torkar relä för vindruta Bromslysen OBC Kombi instrument Farthållare Centrallås Bensinvärmare + nån ventilation Men inte blev jag klokare för det, jag har konstaterat att det har inte med torkare, OBC eller bromslysen att göra, farthållare/bensinvärmare har jag inte. När jag tar ur säkringen (F1) så fungerar både centrallås och instrumentpanelen som det ska. Slutsatsen blir att det är en skadad kabel någonstans, och nu är det inte kul nå mer. (I en spik och kvitera försäkringspengarna) /Kari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.