AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
408

Policy vid garantirep?

Hej
Är det någon som vet vad BMW har för policy när det gäller garantireparationer avseende lånebil?

Jag skall l'ämna i kärran på ett garantijobb och undrar om jag kan kräva lånebil? Det är ju trots allt BMW som gjort ett dåligt jobb och då borde väl jag hållas skadeslös.
Eller är det så att det beror på vem som är kunden??
Tjena PB !

Vet inte om BMW har någon direkt policy men jag hade min bil inne för en garantireparation i förra veckan. De bytte 2 st dörrar som hade börjat rosta på en knappt 4 år gammal 728 iA som är direktimporterad !!! Det Du ! Då fick jag låna bil av firman som utförde arbetet. Självklart fick jag betala för drivmedel + en milavgift som var rimlig. Det kostar ju att åka egen bil åxå. Nu drog jobbet ut på tiden och då beslutades det att jag endast skulle tanka upp bilen vid återlämnandet. Således ingen km-avgift. Stå på Dig ! / Nysse
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
På min gamla 330CiA-01 fick jag ingen lånebil vid garantireparationer så det förehåller sig olika. Tex Solna har mig veterligt inga egna lånebilar utan använder mabi då är det väl en extra kostnad mot att en verkstad tar sin egen bil och lånar?
Det funkade för mig denna gång och varje fall är väl olika.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.