|
|
|
|---|---|
|
Enjoy: Länk | |
|
Fler filmtips: Länk |
|
|
Härlig film! Hur förhåller den sig till M5:an? /Manray/ |
|
| Den såg ut att gå riktigt bra måste jag säga.... | |
|
Underbart! >>Manray, med sina 375Hkr så fixar den inte M5:an men skuggar tätt bakom...... |
|
|
Ingen som har dessa intressanta tester av B10 V8S!? *Testbericht des neuen B10 V8S in Heft 8 der Auto Motor Sport vom 3.4.2002. *Toys RS Sportlimousinen Test bei Auto Motor und Sport: Audi RS6 und BMW M5 gegen ALPINA B10 V8S -------------------------------------------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
EsaPekka, Jag har båda. Är det nåt särskilt du vill veta? |
|
|
EsaPekka , Janne2 ! Testet "Toys RS" i Tyska AMS nr 17/02 visar klart att AUDI RS6 endast har ett prestandaövertag 0-120 men sen blir den frånåkt av M5 och åker jämnt med den 75 hk svagare Alpinan !!(100-200 km/h : M5 11.9 sek , RS6 14.0 sek och Alpinan 14.1 sek ) Kan också påpeka att min 16 år gamla Alpina B7 Turbo (330 hk/512Nm) också dänger dit RS6:an 100-200 km/h !! |
|
|
Janne2: vad var intrycket av B10 V8s i jämförelse med M5? Finns den endast med switchtronic? Finns det nåt mervärde (förutom möjlighet till Touring och Automat) med Alpinan trots att de måste ligga i bakvattnet på M-bilarna? A.G: B7:an är understatement-bilarnas Ikon för mig :) -------------------------------------------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
EsaPekka, Alpinan finns bara med switch-tronic. Dom säger typ att det är ett komfortablare alternativ till M5, och även RS6. Här är ett citat: "Der kraftvoll-kultivierte Antrieb und der gute komfort machen den B10 zum ausgewogenem Reiseexpress". Dom kom även fram till att fjädringkomforten var betydligt bättre i detta ex med 18-tummarna till skillnad från den första V8S:en de testade som hade 19-tummarna. Men dom är ju ack så snygga:) |
|
|
Ok, synd att Alpina måste hålla på sig. Ny Biturbo skulle kännas fint. Läste i gammalt test av B10 V8 att den hade rätt kass komfort - spårig etc. Har du hört om nåt test av nya B3S? Alpina uppdaterar inte sin hemsida. :-( -------------------------------------------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.