|
|
|
|---|---|
*Smooth* |
Hejs Satt och funderade på ett ev. framtida bilprojekt och insåg att jag inte vet vad som gäller från 1998 och framåt. (Helbilgodkännandet kom då eller?) Då funderar jag mest på att byta motor... Ponera att jag har en -98 328 med kass motor och hittar en 330 knota från nån söndervoltad bil på skroten. -Är det OK att sätta i den istället och göra en regbesikting? Det är ju en nyare motor som upperfyller nyare avgaskrav (lr iaf samma)& den monteras helt "original" utan några modifieringar. Jag vet att det tidigare fanns regeler om hur mycket man fick öka effekten med och de gäller fortfarande antar jag? Hade det varit ok i en M3 då jag ju gått ner i effekt? Ja ni förstår vad det är jag menar... Hur är det? /Smooth |
|
Det är OK förutsatt att BMW skriver ut ett intyg åt dig, och det gör dom med största sannolikhet inte! Jeppe |
|
|
Jesperado// Om bilen är från -75 eller äldre, då är det ok va? /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
Deliq |
Å andra sidan... vilken besiktningsman ser skillnad på dessa motorer ? Finns kanske någon enstaka "bimmerlover" och chansen att han ska besikta just din bil är säkert mindre än en på miljonen. M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Det är betydligt enklare med äldre bilar ja. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.