|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 520i -88 30000 mil. Är i bra skick Har tänkt att byta den mot en Honda legend? -88 Hondan är fullutr, skin, klima..... 21 000mil sv-såld. Hur mycket är hondan värd och hur mycket är min 520i värd? Är de ett bra byte? | |
| Vad är det för fråga?? BMW mot Honda? Som att välja bort Coca-Cola till förmån för Cuba Cola... | |
-RW- |
håller med Wolv:) MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
|
Hehe cuba cola.... Det var längesen. Jag värderar din bil till 15.000 och hondan till 13.000 ungefär med fungerande klima. |
|
|
Det är omöjligt att värdera bilar man inte sett, men jag har välgrundade anledningar att påstå att Hundan faktiskt skulle betala sig något bättre vid en försäljning. Hundan är iof småcool, men jag tycker den andas mer desperat 80-tal över sig. Behåll BMW:n, då vet du iaf vad du har. Fast det är klart, klima och schinn är ju aldrig helt fel. Copy, din boj i bilvärderarbukten... |
|
|
SCHinn är bra när man ska sälja en BMW har jag fått erfara. Honda Legend är små cool, framförallt den modell som kom 92. /Simon |
|
|
Copy: Det är ganska enkelt det finns ju riktpriser :) Ganska kul att när jag snackade med en handlare åt en kompis så gav han ett pris. dock reserverade han sig. Ja det priset är det jag kan ge men det kan sjunka när jag tittar på den. Kan den inte stiga då? Nej det kunde den minsann inte. Alltså är bilen bara i normalskick så värderas den som bilar i bra skick. Däremot om du kommer med lite rost i skärmkanterna så ligger du risigt till. Anledningen till att jag hade koll på legend priserna var att några bekanta köpte en som övningskörningsbil till sin dotter :) Gamla jappsar med mycket elektronik=dåligt andrahandsvärde :) |
|
|
Isf fattar jag inte varför handlarna generellt sett begär mer för sina Honda Legender jämfört med BMW i samma åldersklass, i det här fallet 88:or. Så var har du fått ditt riktpris ifrån? Copy, svårt sjuk på att läsa alla j***a bilannonser som finns, fortfarande bojen i bilvärderarbukten |
|
| Copy, kolla blocket tex som har mer "privat priser". Annars kan du kolla på spray bil där finns bilpris listor. | |
| Har också kollat dom ligger 20-40 tusen... | |
|
Inte på blocket för en 88? Länk 12.000:- 20.000 mil. Finns det olika versioner? |
|
|
haha jag måste haft en extrem "tur". Min bekant köpte den för 10-15k den första jag kollar på blocket kostade 12.000. Men du har rätt. Verkar som dom ligger mellan 20-40k. Även hos handlare. Jag ber om ursäkt och slutar här med värdera diverse 80-tals jappsar :) |
|
|
Jag visste det innan jag kollade, men för att vara riktigt ybersäker gjorde jag nu en check på bytbil.com Jappshyndan är faktiskt aningen dyrare. Även där...;) Copy, Gubbstrutt |
|
|
Tänk bara på att lite äldre Japanska bilar kan kosta en mindre förmögenhet att köpa reservdelar till! Jag misstänker att din nuvarande bil kommer att vara betydligt billigare i drift av den anledningen. Japanska bilar brukar ofta fungera mycket bra till de har blivit 10-12år, då kommer ofta "allt på en gång". Den kanske är väldigt fin iofs, men ett varningens ord... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.