|
|
|
|---|---|
|
Har dålig värme i min 525tds. Bytt termostat,motortemp ok någon med bra förslag (fryser.....) | |
|
Är din bil svensksåld? Har du haft bra värme tidigare i den? Min är iaf tyskimporterad och har tydligen nåt klenare värmepaket monterat,svensksålda varianten har kraftigare värmepaket. //Roger |
|
| Har du provat att spola ur kylsystemet åt båda hållen?? Det brukar fastna massa skit. | |
|
Jasså? Är det så att tyskimporterade har klenare värmepaket? Min 525i -90 blir det riktigt varmt i, man kan bara inte ha värmen på fullt för då svettas man ihjäl :-( ----->Tds om du kört bensin bil så blir du bortskämd med värmen idem, en Diesel har ju mycket lägre arbetstemperatur än en bensin motor som resulterar i sämre värme även i coupén... |
|
|
luft i systemet? finns många trådar med tips på hur få bort den. Prova Sök Inlägg. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Har provat lufta spola ur paket mm dock fortfarande kallt tyskimport och diesel svar ja Åkte skit passat tdi tidigare men värme fanns det så det räckte och blev över Finns det varmare termostat att få tag på än 80 C Fler som har dålig värme? |
|
|
Men om motortempen är okej (ligger på mitten) så är det ju ingen ide att byta till en termostat med högre öppningstemp..för då kommer du ju att få för hög motortemp. //Roger |
|
|
Värmeventiler, en klassiker. Leta lite själva, på bmwpower tex. |
|
|
Hej! Blev idag ägare till en 520iA touring -93. Innan köp kollade jag den med hjälp av checklistan härifrån, vet INGET om BMW! Allt verkade OK, o jag hade hört av en kompis att det förekommer olika stora värmepkt. Frågade säljaren, han sa att de brukar åka till fjällen, inga problem!! Provkörde bilen, värmen på halv, ca.22, varmt som F!! Kollade AC, kallt som F!....då är den biten just tänkte jag. Gav mig iväg hemmåt, ca 30mil, hade väl åkt ca.2-3 mil när jag började frysa, temp ute ca. 3-5 grader. höjde reglaget till ca. 75%, men knappt varmt!!!! Upplever det som hastighetsberoende, d.v.s. om man står still eller åker sakta/kort sträcka (provkörningen) så är det varmt, men hög fart o långa sträckor verkar det precis som om den tar in för mycket friskluft så värmen orkar inte med!!?? Finns det något slags sommar/vinter spjäll som styr blandning av inkommande friskluft? (läs kall luft!) HJÄLP, snart är vintern här!!! |
|
|
åk in till verkstad dom hjälper justera värmen till er, det kostar inte mycket.. Lycka till.. MvH Bmw 4-ever |
|
| Det är ett känt faktum att dieselbilar har sämre värme. Förbränningen är mer effektiv - därmed alstras mindre spillvärme från motorn som ventilationen kan fånga upp. | |
| blackrose, har exakt samma problem, skulle verkligen vilja ha nåra teorier om det där.. så länge man kör udner 90 är det varmt, passerar mätaren 110-130 kommer det kallar och kallare luft, om man änker ner farten igen börjar värmen om. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.